Gå til innhold

Olavpc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Olavpc,

Det var et litt uforståelig spørsmål du stilte. Trøtt? ^^,

En lett MC er en motorsykkel med motorvolum maks 125cc. En scooter/moped har i sammenligning 50cc, men har også en hastighetsbegrensning. Jeg ser ikke problemer å kjøre selv en scooter fra Stavanger til Oslo, dog det tar lengre tid, og andre veier må brukes enn motorveier.

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Motorsykkel+(klasse+A1)

Lenke til kommentar

Hei Olavpc,

Det var et litt uforståelig spørsmål du stilte. Trøtt? ^^,

En lett MC er en motorsykkel med motorvolum maks 125cc. En scooter/moped har i sammenligning 50cc, men har også en hastighetsbegrensning. Jeg ser ikke problemer å kjøre selv en scooter fra Stavanger til Oslo, dog det tar lengre tid, og andre veier må brukes enn motorveier.http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Motorsykkel+(klasse+A1)

Haha tror pcen klikka litt der ja :p velger lett mc, siden da kan jeg ha en bak på og jeg kan kjøre på motorvei og de går også fortere :D vet du om en spesiell lett mc som er best ?
Lenke til kommentar

MC er vel også veldig smak og behag. Det finnes mye forskjellig på markedet. Du må nesten se etter en del motorsykler selv. Først da kan du begynne å spørre om hva du burde kjøpe.ta en titt :)

På finn har dem delt opp i kategorier, slå deg løs og

post-255080-0-49846900-1381757697_thumb.png

Husk også at passasjerene dine må ha full utrustning når dem skal sitte på, og dette utstyret er ikke billig.

(PS.: Jeg har ikke motorsykkelførerkortet, har aldri kjørt motorisert tohjuling, men SKAL HA når jeg er ferdig med studiene, så jeg er nok ikke noe flink til å bestemme bra/dårlig)

Lenke til kommentar

En gang så kjørte jeg 55-60 mil med en original lettmotorsykkel, 12.5 hk. Jeg tok det over to dager dog - fordi jeg skulle besøke en kamerat på veien, men jeg kunne godt ha gjort det på én dag.

Det gikk helt fint, og med lettmotorsykkel så er det ingen problem å holde fartsgrensen ++.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...