Gå til innhold

Jobbe med snøskuter, ATV og andre kjøretøy.

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke på utdanning til vinteren, og planen forløpig er å bli prosesstekniker. Men jeg er veldig interissert i snøkuterer, ATV, bil og andre kjøretøy, og tenkte det er jobben for meg. Den beste utdanningen er vel motorsykkermekaniker. Men det er en del ting jeg lurer på:

- Lønn (fint om dere skrive månedslønn)

- hvordan er jobbmulighetene?

- muligheter for videreutdanning

- hvordan er sjansene for å lyktes om jeg skulle starte eget verksted?

Jeg har tenkt på å restaurere og custom modde snøskutere, osv. som en hobby, men jeg har lyst til mer enn det. Jeg vil ha ett eget verksted og bli forhandler.

Håper noen hyggelige folk med kunskaper og erfaringer om dette kan komme med innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En motorsykkelmekaniker jeg kjenner som jobber i Oslo og har lang erfaring får rundt 450k inkl. alle tillegg og provisjoner.

Vel, jeg kan demontere en snøskuter til den minste skrue og montere den igjen uten problemer (men har aldri demotnert en skutermotor), og jeg har nettopp rastaurert en moped + at jeg har skrudd litt på fattern sine gamle biler, men jeg vet ikke hvor mye erfaring jeg kan si at jeg har. Men jeg hadde egentlig sett for meg et eget verksted. Som et enkelmannsforetak i begynnelsen for å ha noe å tulle med på fritiden (som prosesstekniker jobber man jo skift, og da har man to uker fri i slengen), og for å se om det er lønnsomt. I vinter fant jeg ut at jeg nærmest kan gjøre gråstein til gull, og derfra har vel tanken om eget verksted bare vokst.

Men om jeg velger å bli motorsykkelmekaniker, hvilke vidreutdanninger kan jeg ta da?

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...