Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med tele2 ADSL?


Anbefalte innlegg

Nå er bindingstiden min med telenor ute! Jippi! Ser at Tele2 har et gunstig tilbud på ADSL, 704/128 for 318 kr/mnd. Er dette noe å satse på? NGT har ikke planer om å bygge ut min sentral, så jeg kan ikke få fra de heller.

 

Er det noen som har erfaringer med tele2 ADSL? Service, reell hastighet osv? Med telenor har jeg ligget på ca 720 på min 704 linje. Vil jeg få det samme med tele2 (de bruker jo samme linjer som telenor)?

 

Hvordan er tele2 med hensyn på servervirksomhet osv? Tillater de at det driftes web og FTP servere på linjene deres, eller er det forbudt?

 

På forhånd takk for all tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann !!!

 

Har den linjen du nevner selv fra tele2. Er meget fornøyd. Ligger på ca 750 i hastighet, noe som er bedre enn telenor. Fordelen med tele2, er at du ikke har bindingstid, slik at du kan si opp abbonementet når noe nytt og mye bedre kommer. Har hatt Tele2 nå i 3 måneder, og har ikke vært nede fra nettet en eneste gang, noe man må si er bra. Prisen er jo også den beste i landet på den type linje.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Har hatt tele2 i snart ett år og har vært fornøyd fram til 16 september, da skulle jeg flytte på meg. Har ventet i 14 dager på en linje jeg bestillte i starten av august (Avtalen var at den skulle være klar til 16.sept). Det var den, samtidig som den ikke var det.. Tele2 de leverer adsl til meg de, men det gjør ikke telefonsentralen til telenor (ja, den er bygget ut og linja er god nok, det kan være linjedelingsutstyr installert der)..

For å gjøre en laaang historie kort. Det jeg venter på nå er at telenor (som tele2 leier linjene av) skal gjøre en "bagatellmessig" jobb i sentralen sånn at ADSL modemet får kontakt... dette kan ikke jeg få gjort noe med, og det kan heller ikke tele2 gjøre noe med.. alt er opp til telenor for å få ut fingern og fikset det. I mellomtiden sitter jeg i min nye leilighet og tvinner tomler.. Selv om fristelsen er stor nekter jeg å slenge et analogt modem i maskinen min for å kjøre dialup... :evil:

Tipper at om jeg hadde bestilt ADSL fra telenor ville dette vært fikset for mange dager siden :o , men hvor er rettferdigheten i det???

Lenke til kommentar
Nå er bindingstiden min med telenor ute! Jippi! Ser at Tele2 har et gunstig tilbud på ADSL, 704/128 for 318 kr/mnd. Er dette noe å satse på? NGT har ikke planer om å bygge ut min sentral, så jeg kan ikke få fra de heller.

 

Er det noen som har erfaringer med tele2 ADSL? Service, reell hastighet osv? Med telenor har jeg ligget på ca 720 på min 704 linje. Vil jeg få det samme med tele2 (de bruker jo samme linjer som telenor)?

 

Hvordan er tele2 med hensyn på servervirksomhet osv? Tillater de at det driftes web og FTP servere på linjene deres, eller er det forbudt?

 

På forhånd takk for all tilbakemelding.

 

Tele2 bruker linjene og utstyret til Telenor :yes:

 

Du kan hoste det meste ville jeg tro (Så lenge servervirksomheten din er av en ikke kommersiel type) Hjemmesider til kompiser og familie går smooth.

 

Hvis du skal sette opp web og FTP servere ville jeg personlig gått for SHDSL/SDSL.

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Har også blitt frigjort fra min 1 gb linja til Telenor og bestillt Tele2

704/128.

Bestillte for 3uker siden men har ikke hørt en dritt fra dem så de

har det vel ikke travelt med å få nye kunder.

En ting kan det sies om Telenor,de er ihvertfall kjappe.I fjor høst

brukte de bare 2 uker på å koble meg opp.

Men så var det 1gb grensen da,ikke holdbart i disse dager.

Muffe,du bør ha tålmodighet hvis du bestiller hos Tele2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...