LMH1 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Hei, vet dere noe om ha slags Wireless access point /router dere vil anbefale per dags dato? Det holder at man minst kan klare 150 mbit begge veier på trådløs ved en 10-15 meter. Ved bruk av WPA2-Personal kryptering (AES) har Asus RT-N56U fra før av, denne funger fremdeles utmerker som kablet router men merker trådløs nettverket kunne oppgraderes. Alternativ at jeg setter opp en annen ruter et annet sted, har noen erfaringer med f.eks Dlink DIR-860L? Vil helst holde meg under 1000 kr trenger ikke noe avanserte greier, bare at trådløs ytelsen og sikkerheten samt stabiliteten er god. Endret 12. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 For å få båndbredde over 100 Mb/s settes det krav til trådløskortet i andre enden også. Altså hvilket trådløskort som står i den bærbare maskinen din, hvor mange antenner dette har og hvor fornuftig det er montert (støymessig). Så hvis det skal ha noe for seg å oppgradere ruteren, må du også være sikker på at trådløskortet er gode greier. Hvis trådløskortet er kjipt kan du tjene minst like mye på å bytte det. Hvilket har du i dag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) I den ene mini stasjonære har jeg intel AC 7260 (7260.HMWG) og den andre, har jeg noe tilsvarende som BroadCom BCM94322 Wireless N som gir ca 150 mbit på en netgear R6300 router (et annet hus). Uansett har jeg kun 100/100 mbit internethastighet så jeg trenger nødvendigvis ikke høyere hastighet en det. Har selvsagt kjøpt 2 slike intel AC kort, jeg får bare ikke den å fungere på minilaptopen ennå. Leste litt om DIR-860L virker ut som den er en del bedre på trådløs, men er usikker på kvalitet og ytelse generiet. 88 mbit på 2.4 Ghz båndet er ikke så dårlig. Når vi ser på 5 ghz båndet ser vi ca 219 mbit. Men er litt usikker på hva det lureste her er, kan jo klare meg med 100 mbit også, det er bare greit å kjøpe noe som holder en stund. Endret 12. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Du finner mye god info her: http://www.smallnetbuilder.com/rankers/router/view Endret 12. oktober 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå