BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har lagt merke til at jeg blir så veldig trøtt og slapp når jeg er i ett spesielt hus. Vet ikke om noen vesentlige forskjeller fra dette huset det dreier seg om eller andre hus, men temperaturen er en del høyere og ellers så er det ingen forskjell. Jeg blir bare så veldig trøtt når jeg er i dette huset og jeg blir slapp. Kan det være en grunn til dette? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Dårlig luft som sagt, eller fuktskader, muggsopp, asbest, e.l? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Aner ikke helt. Luften der er varm, men ellers så er luften på rommet jeg ellers sover på ikke helt i topp stand og det klarer jeg fint. Har bare lagt merke til at når kvelden inntreffer så kan jeg bli trøtt og få lyst til å legge meg kl 21.00, mens ellers har jeg energi til 01.00 tiden. Og ellers så er jeg også litt slappere enn ellers, men jeg aner ikke hvorfor det er slik og det er noe jeg har lurt på i evigheter, men så snart jeg kommer meg unna dette huset så kommer jeg tilbake i tipp, topp stand. Kan inntreffe på kun noen minutter av en eller annen merkelig grunn. Dårlig luft som sagt, eller fuktskader, muggsopp, asbest, e.l? Det er ett gammelt hus fra 40 tallet så det er mulig. Kan man virkelig bli så slapp og trøtt av slike ting? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 I forbindelse med muggsopp står det på wikipedia: "Fuktskader i bygninger vil vanligvis gi muggsoppvekst. Dette kan gi betydelige helseproblemer. Allergikere og astmatikere er mest utsatt på grunn av det høye nivået muggsoppsporer i svevestøvet. I tillegg til sporer, gir produserer enkelte muggsopparter mykotoksiner. Luftveisirritasjoner, øyeirritasjoner og unormal tretthet er de vanligste plagene i innemiljøer med fuktskade." Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Jeg er ganske irritert i øynene (griner plutselig ) og så sant trøtt også, men hvorfor virker det så fort. Etter 30 min i huset så er jeg slapp og i dårlig form og når det nærmer seg kveld blir jeg trøtt og må anstrenge meg med å holde øya oppe. Er det normalt at det slår inn så fort? Dessuten så er det noen som bor i dette huset og jeg vet ikke om de har hatt noen slike problemer. Det er jo mulig at de har det, men aldri har vist om det på grunn av at de ikke har noen særlige erfaringer med andre hus. Endret 12. oktober 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Har forresten også en tendens til å bli litt tett i nesen... Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Er ingen lege, men om jeg var deg ville jeg ikke tatt sjansen på å være i det nevnte huset over lengre tid. Jeg vet ikke bedre råd enn å varsle om problemene til en lege, for å finne ut om du er allergisk eller lignende, samt at du bør si til huseieren at det er fare for fuktproblemer i huset. Om du utsetter deg for slike tilsynelatende allergiske reaksjoner for mye, så vil jeg tro at det kan gi deg store helseskader. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har vært i dette huset mye, men jeg blir helt bra når jeg kommer meg ut av huset igjen kan du si. Også er det jo noen som har bodd der i 35 år og de har ikke hatt problemer så jeg vet ikke helt. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har vært i dette huset mye, men jeg blir helt bra når jeg kommer meg ut av huset igjen kan du si. Også er det jo noen som har bodd der i 35 år og de har ikke hatt problemer så jeg vet ikke helt. Enkelte har spist både nøtter og frukt hele livet, uten et eneste relatert problem, men for enkelte kan nøtter, eller den forekommende nøtteallergien hvis de har det, forårsake at halsen hovner opp, væskekanalene åpner seg, og enkelte kan også dø av sterke allergiske reaksjoner på grunn av de nøttene. Folk reagerer ulikt, kanskje er du allergisk mot noe som de er immune mot? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Mulig det. Så du mener altså at trøttheten kommer av huset og at det er noe i huset som f eks mugg eller lignende som ikke er bra for meg da? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Mulig det. Så du mener altså at trøttheten kommer av huset og at det er noe i huset som f eks mugg eller lignende som ikke er bra for meg da? Mest sannsynlig er det det som er tilfellet. Iallefall er det det jeg kan tolke ut fra det du skriver så. Det kan jo selvfølgelig være andre omstendigheter som har innvirkning også, men det er jo ikke mulig for meg å finne ut. Men siden problemene er såpass åpenbare, ville jeg nok rådført meg, altså tatt kontakt med noen som har mer kompetanse på området for å finne ut hva problemet er, dvs, melde fra om symptomene dine til en lege. Eventuelt ta kontakt med huseier, og høre om han kan få en kompetent person til å finne ut om det er noen skader på huset og treverket. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Det er mitt hus som jeg leier bort. Arvet det og da hadde tidligere eier leid ut huset til ett eldre ektepar og de hadde bodd der da i 30 år. Jeg tenkte at jeg ikke hadde noen nytte av huset så jeg lot de fortsatte å leie og det har de gjort i fem år nå. Tilsammen 35 år. Disse syntes at huser er ok og ingen spesielle problemer med det, men når jeg er i huset så blir jeg fullstendig trøtt og uggen rett og slett. Jeg vet at det er en gamme kjeller der med endel mugg osv. Ettersom de har bodd der i 35 år og at de nå nesten er 80 uten noen sykdommer er jo ikke værst, men det er jo mulig at jeg reagerer andreledes på disse soppene. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Nå var jeg i dette huset en periode og jeg må si at når jeg er noen timer i huset så blir jeg veldig tørst av en eller annen grunn. Kan dette komme av at det er glovarmt der og at jeg egentlig ikke liker denne varmen, men liker kulde? Pleier ikke å være noe sørlig begeistret for varme... Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Enkelte blir veldig trøtt av å oppholde seg i veldig varme rom. Det kan godt være den høye romtemperaturen du reagerer på. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Ja, det er mulig det, i og med at jeg på høsten kan gå med t skjorte i piskende regn uten at jeg fryser noe særlig. Og disse som bor i denne huset fyrer noe inn i granskauens må jeg si Skal i dag prøve å gå ut i den friske luften når jeg er trøtt på det verste og kanskje gå meg en tur å se om jeg blir kvitt det da. Jeg kan jo også prøve å gå ned i kjelleren i huset hvor det er kaldere å se hvordan jeg reagerer da. Da kan man jo kanskje finne ut om det er soppen i huset jeg reagerer på eller om det er varmen i dette huset. I og med at jeg også blir tørst så vet jeg ikke. Kan jo da også være varmen tenker jeg. Ja, ja. Jeg skal prøve så kommer jeg med en oppdatering til dere Endret 26. oktober 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Åndenes makt? ...eller allergisk reaksjon. Enten eller, hold deg vekk! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Ha, ha! Åndenes makt tror jeg ikke at det er for å si det slik. Kanskje noe allergisk reaksjon, men det kan vel også være at det er varmt der? Så du mener at jeg skal holde meg vekk? Kan det være så skadelig for meg når det er noen som har bodd der i flere tiår som ikke har fått noen skader? De er 80 år nå... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå