Gå til innhold

stor tå smerte etter basketball


Aimles

Anbefalte innlegg

Hei Jeg spiller basketball veldig ofte, løper og bruker stor tåa veldig mye og intens, vanlig for basketball.

Jeg har vondt i står tåa, både på høyre og venstre side... jeg får vondt av og til, garantert begge sider hvis jeg spiller en intens basketball kamp. Jeg har hatt den smerten i mange år nå og det er ganske irriterende, gjør veldig vondt og vil gjerne bli kvitt det for alltid.

På utsiden ser det helt ok ut, helt vanlig, ikke hoven i det hele tatt. Men på innsiden føler jeg smerte fra stor tåa til store klumpen nedenfor stortåa. Jeg føler en knekt følelse... at den delen blir nesten separert fra hele foten.

Jeg har søkt litt på engelsk og fant ut at det muligens kan være "turf toe". Det står at det er vanlig for folk som driver med idrett og grunnen til smerten er fordi den stor tå delen blir bøyd for langt bak. Det er nok mulig fordi når alle skal løpe eller spurte, så må de bøye den delen for å samle kraft og så spurte.

problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal behandle det slik at jeg blir kvitt det for alltid :S
noen som har peiling?
tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...