Ziff Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har et Canon Ixus 960IS / SD950IS kjøpt i USA. Dette er fra 2007. Jeg bruker kameraet veldig sjelden, men hver gang jeg skal på langtur så grubler jeg på kjøp. Jeg orker ikke styre med speilrefleks men vil ta bilder som er bedre enn mobilkamera klarer. Er det vits i å kjøpe et nytt kompaktkamera nå i 2013? Får jeg noe som ikke er fysisk større enn dette kameraet som er merkbart bedre? Har det skjedd noe på denne fronten? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Vel, du vil nok oppleve en merkbar forskjell, både på bildekvalitet og funksjoner. Spesielt i mørkere omgivelser vil et nyere kamera gi en aha opplevelser. Ta en titt på Canon S110 det er omtrent i samme størrelseordning og har et forholdsvis likt meny. Her er noen artikler fra Akam. Endret 12. oktober 2013 av Nautica Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Vel, du vil nok oppleve en merkbar forskjell, både på bildekvalitet og funksjoner. Spesielt i mørkere omgivelser vil et nyere kamera gi en aha opplevelser. Enig med Nautica. På "enkle motiv" vil du neppe se de store forskjellene, men kameraene i dag gir brukbare bilder på høyere ISO enn tidligere. De har også blitt raskere i bruk, har bedre videofunksjoner og ofte bedre LCD-skjermer. Det er nok mer evolusjon enn revolusjon så lenge du holder deg til modeller med liten sensor, men det finnes etter hvert også noen ganske kompakte modeller med litt større sensor, som for eksempel Sony RX100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå