Gå til innhold

Hvilken tid kunne du tenke deg å leve i? Framtiden og nåtiden er ikke lov


EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart være født rundt 1965 så jeg kunne få med meg all den fantastiske musikken som ble spilt da. Da hadde jeg gått på Queen, Metallica på sitt beste, Pink Floyd, Dire Straits osv. Jeg ville også hatt muligheten til å leve et godt stykke ut på 2000 tallet og få med meg den teknologiske revlusjoneringen som jeg synes er veldig interresan :)

Lenke til kommentar

Det kjedelige svaret er nok 2012, hvis nåtiden og fremtiden ikke er lov. Aller helst vil jeg leve lenger inn i fremtiden. Føler ofte jeg er født for tidlig, er så nysgjerrig på hva som skjer med verden fremover, og jeg trur vi kommer til å få det bedre og bedre. Man skal ikke dra langt tilbake i tid før levestandaren er drastisk mye lavere.

 

Ellers ville jeg vært en del av babyboomen etter krigen, slik at jeg var ung på 1960-tallet. Da hadde jeg opplevd det jeg mener er de viktigste årene for musikkhistorien. Det hadde vært perfekt å bli født i 1945.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et sted mellom renessansen og 1700-tallet. Tenk dere den følelsen når vi plutselig oppdager en helt ny verden. Columbus oppdagelse er større, og mer revolusjonerende enn månelandingen.
Løsrivingen fra Kirka, ny filosofi som danner grunnlaget til dagens tankeklima, ny forskning og brudd med fortiden. Jeg drømmer om en ny renessanse idag :)

Hadde jeg levd da, ville jeg lære meg mange språk, og reise til midtøsten og gjennom silkeveien. Besøke det virkelig fremmede østen og den eksotiske Orienten. Kanskje som kaptein på mitt eget skip. Rik blir jeg også av all handel :D

Endret av Laughing Madcap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...