balle3201 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei! Jeg har et Sapphire Radeon 9600 Pro "Fireblade Edition" skjermkort som for øyeblikket er klokket til @486/340. Mitt spørsmål er, hvor mye overklokking skal til for at kortet begynner å ta skade av det. (dvs. GPU/minne) Har en periode hatt kortet OC til 500/351 men la etter hvert merke at jeg fikk ørlite artifakter under "Nature" testen på 3DMark 2001 SE. Men ellers fungerer alt strålende og ingenting låser seg. Er det noen som har peiling på dette området? Lenke til kommentar
[t0rs+3!n] Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Som oftest kan du sette opp hastigheten til det vifta di takler eller til du får artifacts uten å ødelegge det. Når du får artifacts uten at kortet er spess varmt så er dette fordi kortet får fo lite strømm i forhold til klokken, ikke feil/skade. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Når det begynner å lukte svidd er det på tide å roa`n ned Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 "]Som oftest kan du sette opp hastigheten til det vifta di takler eller til du får artifacts uten å ødelegge det.Når du får artifacts uten at kortet er spess varmt så er dette fordi kortet får fo lite strømm i forhold til klokken, ikke feil/skade.[/quote kan man da bare øke AGP volten??? Lenke til kommentar
Raz Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg klokker til jeg ser "glitter" som jeg kaller det det er hvite pixler som dukker opp her og der. Betyr dette for varmt kort eller for lite strøm? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 kan man da bare øke AGP volten??? NEI, ikkje rør AGP volten. Føre ingenting godt med seg. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 kan man da bare øke AGP volten??? NEI, ikkje rør AGP volten. Føre ingenting godt med seg. Jo, faktisk, kortet kan bli mer stabil av å øke den fra 1.5V til 1.6V, spesielt når man overklokker kortet. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jo, faktisk, kortet kan bli mer stabil av å øke den fra 1.5V til 1.6V, spesielt når man overklokker kortet. :o Det va første gangen eg har hørt det Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg klokker til jeg ser "glitter" som jeg kaller det det er hvite pixler som dukker opp her og der. Betyr dette for varmt kort eller for lite strøm? Jeg har et 9800pro med såkalt "glitter", jeg har peliter på, så det kommer ganske sikkert ikke av varme! På baksiden av gpu ligger vel tempen på 5-15 grader Celcius, varierer etter vanntempen. Jeg vil tro at kortet får for lite spenning. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg regner med de fleste her vet at man klokker "en ting" om gangen til man får problemer. På den måten er det enkelt og gå opp eller ned på enten minne eller VPU til man får en feilfri test. I ditt tilfelle er avstanden i mellom 486/340 og 500/351 ganske stor, og du vil selvfølgelig finne noe i mellom dette som er feilfritt. Og så lenge man ikke voltmodder, så kan du nok slappe av med hensyn til levetiden på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå