Gå til innhold

Lyver Petter Northug om å være syk?

Anbefalte innlegg

Lyver han for å senke forventningene? Det virker som han blir syk, forkjøla eller får vondt i tåa hvert eneste år før han skal gå langrenn. Ikke bare det, hver gang så sier han at han har mistet ukevis med trening. Det høres helt vanvittig ut synes jeg. Når jeg er syk så tar det aldri mer enn 3 dager før jeg er frisk igjen.

Det er aldri noen andre utøvere enn han som er syke. Dette lukter fisk!

Endret av EvilSeagull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror TS er inne på noe. Northug er trent for spesifikke renn og ikke for allround god fysikk.

Misforstå meg rett. Han er i bedre form enn alle på forumet men ikke på den måten som Ulvang og Dæhlie var det. De var gjennomtrente, Ulvang gikk sågar en femmil med feber. Og vant!

Northug er sutrete rett og slett, det har vi sett før...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror TS er inne på noe. Northug er trent for spesifikke renn og ikke for allround god fysikk.

Misforstå meg rett. Han er i bedre form enn alle på forumet men ikke på den måten som Ulvang og Dæhlie var det. De var gjennomtrente, Ulvang gikk sågar en femmil med feber. Og vant!

FINALLY!

Lenke til kommentar

Det blir likevel feil å sammenligne Northug med oss på forumet da flere av oss ser på veien til kjøleskapet som dagens største fysiske utfordring. Enig i at han kan være litt bæsj, men likevel må dere forstå at sjansen for å få en langvarig skade i løypa er større enn om du tryner på vei til skolen/jobben. ...Eller på vei til kjøleskapet, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor jeg er med og diskuterer dette engang, ski generelt bryr meg langt opp i brunauget.

Min konklusjon;

Man kan ikke sammenligne skadene til Northug med en gjennomsnittlig nordmann. Om jeg får feber trenger jeg ikke være borte lenger enn til jeg kan delta i undervisningen igjen og ellers vende tilbake til gamle rutiner. Om en av skigutta får en liten forkjølelse må de roe ned på treninga for ikke å bli verre. Derfor er de mye syke og blir lenger borte da de må hente opp formen igjen.

takk for meg, over og ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...