KristiaanL Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Er litt usikker på hvem av de jeg skal gå for. Hva er egentlig forskjellen med de? Jeg skal bare høre på musikk fra min Macbook Pro. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Ville gått for 32ohm versjonen. Den gir mere fleksibilitet i forhold til lydkilde, og gir nesten like god lyd som 80ohm versjonen. Endret 12. oktober 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
KristiaanL Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Ville gått for 32ohm versjonen. Den gir mere fleksibilitet i forhold til lydkilde, og gir nesten like god lyd som 80ohm versjonen. Nesten like god lyd? Så det vil si at lyden på 80 ohm egentlig gir best lyd altså? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) 80 ohm har litt mer bass og vil på grunn av høyere motstand takle kilder med høy utgangsmotstand bedre. På en annen side krever den mer effekt for å drives skikkelig (spille høyt nok). DT770 trenger rundt 60 mW for å ikke klippe toppene når det kommer til mer krevende musikk på normalt+ volum. Det krever så klart mer å levere disse 60 mW i 80 ohm enn i 32 ohm. Når det kommer til hva du burde velge er det vanskelig å si, da Apple sjeldent oppgir spesifikasjonene på ting som output impedance og output power...jeg finner det i hvert fall ikke. Det tryggeste er nok imidlertid 32 ohm. Endret 12. oktober 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Nesten like god lyd? Så det vil si at lyden på 80 ohm egentlig gir best lyd altså? Med en optimal kilde vil 80ohm høres litt bedre ut, men om du bare har en telefon/laptop/mp3 spiller som kilde uten forsterker vil 32ohm høres bedre ut. 80ohm versjonen trenger mere effekt for å kunne yte optimalt. Phileas Fogg forklarer det ganske greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå