Delvis Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Om programserien "Åndenes makt" 16. october. Artikkel I artikkelen sier Strømnæss at han gikk inn i dette med stor skepsis, men er blitt overbevist om at fenomenene finner sted. Men er fornuftig nok til å ikke konkludere hva det er, bare at hendelsene faktisk skjer. Som jeg også tror de gjør. Strømnæss presiserer også i artikkelen, at det overhodet ikke er snakk om noe avtalt juks og spill mellom Tv kanalen, og de aktørene som er involvert. Noe mange ofte påstår, men som det neppe er grunn til. Har ikke sett programmet selv på en god stund, rett og slett fordi de alltid var så like at det ble kjedelig. Men at alle som deltar i disse programmene står og spiller og lyver, nei det har jeg ingen tro på. Det kan ikke gå an det. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Bare en ting å si til dette. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Men at alle som deltar i disse programmene står og spiller og lyver, nei det har jeg ingen tro på. Det kan ikke gå an det. De tror nok elv at de er både klarsynte og har "evner" ja, så de juger nok ikke direkte nei... Men slike evner ville det vært en smal sak å bevise at de har, problemet er bare raden av unnskyldninger de har når ting ikke går som det skal... Har null tro på disse såkalte mediene, eller media som formidler disse programmene... Dette er først og fremst, kun faktisk, underholdning for de som er godtroende nok til å tro at disse folkene, eller medier som de undre å kalle seg, som etter sigende, om man skal tro film teamene som filmer disse programmene, ikke kan finne baken sin med kart engang... Progrmmen hopper bukk over ALLE kritiske blikk, de konkluderer bare i etterkant med at mediene har funnet ditt og datt, men sannheten er en ganske annen.. Har som sagt en bekjent som var kameramann på de første sesongene og kan kan fortelle at de ikke fant ut noen verdens ting om de ikke fikk clues underveis. De gikk der uten å ane hvor de skulle begynne BAK kameraene, men siden dette ER et underholdnings program så får programlederen disse nogsagtene til å fremstå litt mer troverdig... Men de er totalt lost uten hjelp og hvorfor er de det? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 De tror nok elv at de er både klarsynte og har "evner" ja, så de juger nok ikke direkte nei... Men slike evner ville det vært en smal sak å bevise at de har, problemet er bare raden av unnskyldninger de har når ting ikke går som det skal... Har null tro på disse såkalte mediene, eller media som formidler disse programmene... Dette er først og fremst, kun faktisk, underholdning for de som er godtroende nok til å tro at disse folkene, eller medier som de undre å kalle seg, som etter sigende, om man skal tro film teamene som filmer disse programmene, ikke kan finne baken sin med kart engang... Progrmmen hopper bukk over ALLE kritiske blikk, de konkluderer bare i etterkant med at mediene har funnet ditt og datt, men sannheten er en ganske annen.. Har som sagt en bekjent som var kameramann på de første sesongene og kan kan fortelle at de ikke fant ut noen verdens ting om de ikke fikk clues underveis. De gikk der uten å ane hvor de skulle begynne BAK kameraene, men siden dette ER et underholdnings program så får programlederen disse nogsagtene til å fremstå litt mer troverdig... Men de er totalt lost uten hjelp og hvorfor er de det? De folkene jeg snakket om, er de familiene som er med i hvert enkelt program. Det er de jeg ikke har tro på finner opp og lyver om det som skjer. Til det er det alt for mange. Det er jo som oftest familier med barn og det hele. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Neida, de juger sikkert ikke, de er bare ikke skeptiske nok... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Neida, de juger sikkert ikke, de er bare ikke skeptiske nok... Ikke skeptiske nok? De forteller jo bare konkret om hendelser de opplever i hjemmene sine. De sier jo aldri at de tror det er ånder. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Ikke skeptiske nok? De forteller jo bare konkret om hendelser de opplever i hjemmene sine. De sier jo aldri at de tror det er ånder. Åndenes makt er imponerende eller fengende, som mye reality-TV, hvis man kun ser det ferdig-redigerte programmet. Det jeg kunne tenkt meg var å se litt mer av hva som faktisk skjer rundt filmingen og i livet til de som er med når ikke produksjonsselskapet til TVNorge er tilstede. Det som også er et tankekors er hvorfor de ikke får installert kameraer i disse boligene et par-tre måneder i forveien av filmingen. Da ville de, hvis disse historiene stemte, fått mye rart å vise seerne siden dette skal være gjengående hendelser. Likevel, så er dette nok et "du må ha vært der" eller "du må bare ta mitt ord på det"-fenomen. Det er også betenkelig at flere av disse klarsynte ser nisser(!) i husene. Det bør si noe om seriøsiteten rundt dette programmet. Endret 13. oktober 2013 av LiamH Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 De tror nok elv at de er både klarsynte og har "evner" ja, så de juger nok ikke direkte nei... Noen av dem lyver. Men de fleste lurer seg selv også. NRK-serien "Folkeopplysningen" testet klarsynte med litt mer kritisk blikk enn TVNorge pleier å gjøre. I ett av programmene skulle fire-fem klarsynte gå rundt i et hus og "se". På forhånd hadde programskaperne lagt ut en falsk historie på nettet om huset - og en av de klarsynte fortalte nøyaktig den historien. Men det var bare en av dem som gikk i akkurat den fellen. De fleste lurer nok seg selv også. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Åndenes makt er imponerende eller fengende, som mye reality-TV, hvis man kun ser det ferdig-redigerte programmet. Det jeg kunne tenkt meg var å se litt mer av hva som faktisk skjer rundt filmingen og i livet til de som er med når ikke produksjonsselskapet til TVNorge er tilstede. Det som også er et tankekors er hvorfor de ikke får installert kameraer i disse boligene et par-tre måneder i forveien av filmingen. Da ville de, hvis disse historiene stemte, fått mye rart å vise seerne siden dette skal være gjengående hendelser. Likevel, så er dette nok et "du må ha vært der" eller "du må bare ta mitt ord på det"-fenomen. Det er også betenkelig at flere av disse klarsynte ser nisser(!) i husene. Det bør si noe om seriøsiteten rundt dette programmet. Ja jeg er helt enig i det, at man kunne hatt noen andre og også mer kritiske vinklinger på programmet. Absolutt. Og det er nok sant at de ønsker ha en begrenset ramme, for å opprettholde undeholdningverdien for kjerringer og harryfolk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Strømness forklarer seg i møte med vitenskapsfolk på NRK i går. Mot slutten åpner vitenskapsfolkene seg, og forteller om egne uforklarlige opplevelser. http://www.youtube.com/watch?v=t82Rvn8txHU 1 Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Men at alle som deltar i disse programmene står og spiller og lyver, nei det har jeg ingen tro på. Det kan ikke gå an det. Selvfølgelig ikke. Og når en ser på parabelen for normalfordeling av IQ i en befolkning så har en svaret.. De er som alle religiøse, de vet faktisk ikke bedre og tror blindt. Det er litt trist at de ikke får hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå