Gå til innhold

Battlefield 4 : Ytelse med forskjellige Cpu'er og Windows Versjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som blir spennende å se er hvor effektivt BF4 vil utnytte hver kjerne og hvor mange kjerner den kan nyttegjøre seg.

Feks er det stor forskjell på om BF4 bruker Cpu1 = 100% , Cpu2 = 60% og så Cpu3 , 4 , 5 , 6 , 7 og 8 kun 10- 20% hver.

Så blir det jo spennende å se om BF4 er tweaket til å kunne nyttegjøre seg Amd sin arkitektur bedre , men alt dette får vi vel ikke se ordentlig før spillet endelig blir slippet og patchet et par ganger.

Uansett så lider du ikke noen nød akkurat nå med de spesifikasjonene du har, jeg hadde som sagt avventet litt til og så kjørt på en ordentlig oppgradering om du forventer å spille BF4 ekstra smooth, men regn med ca opp til 10k på en slik oppdatering...

Lenke til kommentar

Det som blir spennende å se er hvor effektivt BF4 vil utnytte hver kjerne og hvor mange kjerner den kan nyttegjøre seg.

Feks er det stor forskjell på om BF4 bruker Cpu1 = 100% , Cpu2 = 60% og så Cpu3 , 4 , 5 , 6 , 7 og 8 kun 10- 20% hver.

Så blir det jo spennende å se om BF4 er tweaket til å kunne nyttegjøre seg Amd sin arkitektur bedre , men alt dette får vi vel ikke se ordentlig før spillet endelig blir slippet og patchet et par ganger.

Uansett så lider du ikke noen nød akkurat nå med de spesifikasjonene du har, jeg hadde som sagt avventet litt til og så kjørt på en ordentlig oppgradering om du forventer å spille BF4 ekstra smooth, men regn med ca opp til 10k på en slik oppdatering...

4770k @ 4800

bf4beta.png

Makser rimelig greitt 4 kjerner + HT :omg:

6 kjerner maskinene har jeg ikkje testet med Bf4 enda

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

4770k @ 4800

bf4beta.png

Makser rimelig greitt 4 kjerner + HT :omg:

6 kjerner maskinene har jeg ikkje testet med Bf4 enda

Såpass Nizzen? Var ikke klar over at BF4 kom til å makse 4 kjerner, blir spennende å se om dette også er tilfelle feks i 6 og 8 kjernene til Amd (Har ikke BF4 Beta og bra nok linje til å teste her).

I følge denne testen greier faktisk BF4 å belaste samtlige kjerner godt over 60% hos en FX 8350

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Systemkravene er vistnok ikke all verden.

BTvVHM9CEAEoz9d-610x610.png

Minimum er nok med absolutt laveste kvalitet på alt så se heller på "Recommended" (som jeg tipper betyr medium-high grafikkinnstillinger og 1920x1080). GTX 560Ti er ikke så voldsomt langt bak GTX 660 så det er ikke sikkert du trenger å gå noe særlig ned på innstillingene. Har du f.eks 1680x1050 skjerm kan det godt hende det holder helt greit. NB. Ta forbehold om at jeg ikke har lest noen tester av BF4 kvalitet vs maskinkrav ennå. Tips: Vent på tester eller bare sjekk selv om 560Ti duger greit til ditt bruk før du bestemmer deg for oppgraderingsvalg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Slenger meg på tråden!

Ser Andrull nevnte at BF4 krever en del på prosessorsiden, og jeg har en i5 2500K og et EVGA Classified GTX 780 kort, kjører på SSD, vil CPUen min bli en flaskehals? Bør jeg oppgradere eller holder CPUen mål?

Overklokk prosessoren til 4800-5000 mhz, så går det mye bedre i bf3 og 4 iallefall. Det er også begrenset hvor mye mere futt det er i en nyere quadcore.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at minimumskrav skriver Vista 32-bit, mens anbefalt sier Win8 64-bit. Forskjellen 32-bit/64-bit er forsåvidt grei, men forskjellen Win7 og Win8 kan da umulig ha noe særlig å si da det jo er mer eller mindre "samme" operativsystem.

Lenke til kommentar

Ser at minimumskrav skriver Vista 32-bit, mens anbefalt sier Win8 64-bit. Forskjellen 32-bit/64-bit er forsåvidt grei, men forskjellen Win7 og Win8 kan da umulig ha noe særlig å si da det jo er mer eller mindre "samme" operativsystem.

Forskjell i bf 4 med win 7, 8 og 8.1 er dx 11, 11.1 og 11.2.

Ytelsen kan skal bli bedre med 11.1 og 11.2 når spillet støtter det sammen med hardwaren :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Så man får ikke 11.1 og 11.2 med Win7 ?

Det er isåfall bare for at folk skal investere i Win8.. For teknisk tviler jeg på at det ikke er mulig. :-)

Leser forresten litt tester her på hardware.no nå. 760 (med 4GB) presterer jo bare marginalt bedre enn 660Ti på BF3. Mtp. Vil noe annet slik som DirectX (eller andre ting) spille inn på ytelsen i BF4 slik at et nyere kort er "verdt" mellomlegget ?

b]3D Mark:[/b]

760 4GB: 8982

660Ti: 8544

560Ti: 4187

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Maskinen min takler bf3 helt fint, i high/ultra på selv 2560x1440.

På BF4 så klarer den det ikke bra nok på selv laveste innstillinger.

BF4 er vel et av de tyngste spillene der ute. Spesielt på prosessorsiden.

hvis maskinen din klarer BF3 på maks men ikke BF4 på low, så er det noe galt hos deg.

jeg får tilnærmet lik ytelsen i BF3 og BF4 beta.

Lenke til kommentar

Galt? Windows 7-problemet har jeg selvsagt, som andre, men bort sett fra det så virker det jo. :)

BF4 skalerer ikke mye nedover og er svært lite hvor mye jeg tjener på å senke grafikknivået, da det går mest på GPU-en.

Er det ikkje slik at Bf4 beta yter en del bedre på win 8.x ?

Lenke til kommentar

er det ikke bare å oppgradere til win 8 ? ikke at jeg vet hvor stort win 7 problemet er, men du mener jo at BF4 er nesten uspillbart på din maskin.

Venter på nytt HK (med SLI mulighet) og ny CPU, så tar det ikke så tungt.

Må/bør jo uansett installere windows på nytt ved bytte av HK, så tenker jeg venter med å oppgradere til Win8 frem til da. :)

Lenke til kommentar

Jeg investerte i en 480GTX for BF3, et spill som tross alt var ganske skuffende i forhold til de forrige i serien. Spørs om jeg investerer 5000 spenn igjen i et grafikkort for et spill som blir mye av det samme og ikke minst som SER ganske lik ut mens det utrolig nok krever så latterlig mye mer av datamaskinen. Det lukter svindel og markedssamarbeid med hardware-merkene lang vei... men så har jeg ikke spilt betaen og baserer meg kun på videoene jeg har sett :)

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Venter på nytt HK (med SLI mulighet) og ny CPU, så tar det ikke så tungt.

Må/bør jo uansett installere windows på nytt ved bytte av HK, så tenker jeg venter med å oppgradere til Win8 frem til da. :)

okey, men hvis du har i7 920 saa er ikke det saa værst. jeg har selv i7 860, som enda duger lenge.

Lenke til kommentar

okey, men hvis du har i7 920 saa er ikke det saa værst. jeg har selv i7 860, som enda duger lenge.

Ahh, da forstår jeg litt av forvirringen. You see, jeg har egentlig to PCer hvor den jeg har testet på har en i5-750 med original kjøler, og er opprinnelig bare mediamaskin (men brukes som gamingmaskin i disse dager, hvor jeg har lånt gamingmaskinen sin SSD og det ene skjermkortet).

Gaming/arbeidshesten (i-920 + GTX 480 SLI + Win7)) som oppgraderes (til 3930k og win8) grunnet det gamle X58 HKet kortsluttet for en god stund tilbake. Så i7-920en (4,3GHz) har jeg ikke hatt mulighet til å teste i BF4, men tipper den hadde gjort det betraktelig bedre med HT og høyere frekvens ja. :-)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg investerte i en 480GTX for BF3, et spill som tross alt var ganske skuffende i forhold til de forrige i serien. Spørs om jeg investerer 5000 spenn igjen i et grafikkort for et spill som blir mye av det samme og ikke minst som SER ganske lik ut mens det utrolig nok krever så latterlig mye mer av datamaskinen. Det lukter svindel og markedssamarbeid med hardware-merkene lang vei... men så har jeg ikke spilt betaen og baserer meg kun på videoene jeg har sett :)

Vent til spillet har kommet ut du får du begynner å skrive svindel :)

Beta er ikke det endelige produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...