Runar Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Vil tro at for en som ikke har blitt anmeldt før vil det ikke føles som en tom trussel å få en anmeldelse i posten. Problemet er at personen (trolig) vil aldri bli kontaktet av politiet. Slike saker henlegges mest sannsynlig uten at politiet prøver å gjøre noe med den. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er en dame det er snakk om her... Tru henne med å legge ut stygge bilder av henne og hun blir desperat og sletter bildet med en gang Nå er det slik at dersom en bedriver det slikt, har man ingen grunn til å klage over at andre legger bilder ut. Det handler litt om at du som rapportere om slikt også er oppegående nok til å forstå at dette er feil. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Problemet er at personen (trolig) vil aldri bli kontaktet av politiet. Slike saker henlegges mest sannsynlig uten at politiet prøver å gjøre noe med den. Det er dumt at politiet ikke tar små lovbrudd på alvor. Jeg skjønner at de må prioritere større lovbrudd, men om de hadde gjordt dette i hvertfall en gang i blandt så hadde vi hatt mindre småkriminalitet. Alt for mange gir blaffen for de vet at de slipper unna Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er dumt at politiet ikke tar små lovbrudd på alvor. Jeg skjønner at de må prioritere større lovbrudd, men om de hadde gjordt dette i hvertfall en gang i blandt så hadde vi hatt mindre småkriminalitet. Alt for mange gir blaffen for de vet at de slipper unna Politiet løser også små lovbrudd noen ganger for at det ved visse lovovertredelser ikke skal bli fritt frem... dessverre er det alt for få. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Men hvilke personer er det du henger med? Er hun en venn eller bekjent? Respektløst å ikke ville fjerne bildet etter du har bedt om det IMO. Endret 13. oktober 2013 av fenele Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Men hvilke personer er det du henger med? Er hun en venn eller bekjent? Kanskje respektløst å ikke ville fjerne bildet etter du har bedt om det IMO. En bekjent. Nå har hun heldigvis fjernet bildet 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 En bekjent. Nå har hun heldigvis fjernet bildet Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Bra at det ordnet seg for deg! Hva slags metoder brukte du? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Bra at det ordnet seg for deg! Hva slags metoder brukte du? manipulering Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 du har et bilde for alt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Denne tråden ligger i Juss-kategorien. En viss seriøsitet forventes, så jeg foreslår vi stopper med bildesvar (som passer bedre i Off-topic). Det er dumt at politiet ikke tar små lovbrudd på alvor. Jeg skjønner at de må prioritere større lovbrudd, men om de hadde gjordt dette i hvertfall en gang i blandt så hadde vi hatt mindre småkriminalitet. Alt for mange gir blaffen for de vet at de slipper unna Det er ikke bare det at politiet i enkelte tilfeller prioriterer større lovbrudd, men at de som tar imot og behandler anmeldelsen ganske enkelt ikke har kunnskap nok om Internett til å etterforske og behandle den. Det er mange enkle grep man kan ta, men den gjennomsnittlige politimann kjenner ikke til disse og henviser til andre instanser eller tjenester. Det skjer ofte at personer kontakter oss (Slettmeg.no), og når jeg anbefaler de å kontakte politiet svarer de «men jeg har gjort det, og politiet sa jeg skulle kontakte dere». Dette gjelder dog ikke alle saker, for vi ser oftere og oftere at politiet tar tak i selv de «enkle» sakene som falske profiler og bilder publisert uten samtykke. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå