MiiX Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Hei, Har en '93 Volvo 460 som jeg vil ha bedre lyd i. Har foreløbig en Kenwood KMM257 hovedenhet og Alpine SPG-13C2 høyttalere i front. Lyden ble ellers 'bassløs' som forventet egentlig, så tenkte på en bass og en forsterker for å få litt finere lyd. Har lite anelse, så ikke kast stein etter meg med en gang: Bass: JBL GT5-1204BR Forsterker: Alpine MRP-430 / Rockford Fosgate PBR300x4 Har lyst til å ha litt plass igjen i bagasjerommet, så likte hvordan JBL'n var formet. Forsterkerne fant jeg ut ble kraftige nok ved å se på ett par pakke-tilbud fra diverse sider. Alle kommentarer mottas med et smil Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Tja, ved første øyekast er det subben jeg er usikker på. Jeg ville helt klart bygd kassa selv, slik at jeg kunne gjøre en eksakt tilpasning til bilen. Da stjeler kassa minimalt med plass og er lett å sette fast. Det åpner også for å tune subben til å spille slik DU ønsker den skal spille. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 two words: boom blaster 1 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Tja, ved første øyekast er det subben jeg er usikker på. Jeg ville helt klart bygd kassa selv, slik at jeg kunne gjøre en eksakt tilpasning til bilen. Da stjeler kassa minimalt med plass og er lett å sette fast. Det åpner også for å tune subben til å spille slik DU ønsker den skal spille. Okei, så bygge kasse selv er kanskje best, men hva trenger jeg da, bare selve bassen og kasse? Kan du anbefale noe til meg? er helt blank på lyd... Hører på mye rart, house, noe dubstep, country, litt av hvert egentlig. Er ikke ute etter fjortisbassen som risten bilen i biter, kanskje den jeg valgte gjør det, men som sagt, er blank på lyd. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg ville kanskje vurdert å bytte ut de høyttalerene med noe bedre jeg da, for de gir ikke allverden med lyd... Hvis du kjøper en løs sub, så må du LAGE kassen selv for at den skal passe perfekt der du vil ha den i bilen, så da må du finne ut hvor du vil ha den, og tegne opp en liten plan på hvordan det skal se ut, og så måle hva du har plass til Det er også en stor fordel å bruke ekstern forsterker på fronthøyttalerene. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Vet ikke om jeg gidder å bytte høyttalerne, da de er bra nok for meg. Lage kasse selv er ikke noe problem, så lenge jeg finner ut hva som trengs til suben, men det står vel under spesifikasjonene på alle vil jeg tro. Planen var å bruke en 4 kanals forsterker og kjøre 1 kanal pr høyttaler og bridge 2 til suben, hva tror du om det? Dersom bytte av høyttalere vil gi mer gevinst i forhold til sub, hvilke høyttalere, og isåfall, hvilken sub anbefales? Planen for bilen er ikke best mulig lyd, men brukbar lyd i forhold til papphøyttalerne som var i bilen. Endret 12. oktober 2013 av MiiX Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Tror jeg ville valgt noe slik til ditt bruk: http://www.autodesign.no/subwoofere/basskasser/digital-designs-ddle-m12-12 og denne forsterkeren: http://www.autodesign.no/forsterkere/4-kanaler/dynabel-bf0804-4x80w Skal du bytte høyttalerene foran, så er disse bra: http://www.autodesign.no/hoyttalere/komponentsett/525-13cm/gladen-m-line-130 1 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Tror jeg står over høyttaler utbyttet enda, da de er nye, men legger dem ut til salgs, så om noen kjøper dem, blir det de du nevnte. Subben du passer også med 2cm mellom taket i bagasjerommet Meningen er da å koble 1 kanal til hver høyttaler(2) og brokoble til sub, bare att jeg ikke er helt lost. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Ja, da brokobler du to av kanalene til suben 1 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Jeg trenger jo kabler til dette, masse kabler Hva trenger jeg? signal, strøm, remote(?) osv Lengde finner jeg jo selv, men er det noe jeg bør se etter i typen kabel? Trenger jeg noe mer for å få det i gang, utenom kabler? Endret 14. oktober 2013 av MiiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå