sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Sliter med en Zyxel-router. Er inne på NAT-konfigureringa og skal sette inn en oppføring. Jeg skriver inn IP til maskinen som skal nås utenfra, port, navn og trykker "add". Det går noen sekunder og så blir alle feltene bare nullstilt. Og etterpå: Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Legg ut et bilde av hvordan det er når du har skrevet inn alt, før du trykker på "add" Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Legg ut et bilde av hvordan det er når du har skrevet inn alt, før du trykker på "add" Det er bilde 1 øverst. Men jeg fikk lagt til nå. Måtte bare prøve en 15-16 ganger. Veldig ustabil router. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Kjører du port forwarding på port 80? O.o Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Det er bilde 1 øverst. Men jeg fikk lagt til nå. Måtte bare prøve en 15-16 ganger. Veldig ustabil router. He ja ser det nå... Litt for trøtt istad tror jeg.. Hehe... Men jeg har en følelse av at du må endre fra WWW menyen til noe annet.. Har vært borti lignende oppsett før og da gikk det ikke å skrive inn f.eks port 12550, hvis den sto på WWW... Måtte endre den til "Egen" eller "Other" eller hva det nå var... Husker ikke... Prøv det og se om det funker bedre da.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg prøvde å sette "service" til Custom og velge porter manuelt men med samme resultat. Men som sagt så virker det nå... sånn på en måte. Uten å forwarde port 80 så vil man komme inn på oppsettet til routeren i stedet for web-serveren. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Uten å forwarde port 80 så vil man komme inn på oppsettet til routeren i stedet for web-serveren. Bruker servern din port 80? Og hva mener du med "på en måte"? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Det virker så hipps om happs om det faktisk fungerer. Har mye problemer med at det ikke funker og så plutselig fungerer det. Det kan f.eks. også bli problemer med uTorrent og eMule. Det fungerer en dag og neste dag får jeg feilmelding. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Hmmmm merkelig.. Du har ikke flere routere i nettet ditt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Et modem i bridge som gir IP direkte til routeren. That's it. Men jeg mistenker at modemet lager krøll selv om det ikke burde gjøre det. Inteno fra NGT. Linja her er ekstremt ustabil. Modemet faller derfor ut i hytt og pine. I perioder hvert 5. minutt. Det kan virke som om det av og til blir problemer med porter etter reconnect. Holder på å teste litt nå. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Zyxelen din, det er et multimodem det? Høres ut som problemet ligger her.. Du har to modem etter hverandre, som da sikkert ikke er konfigurert riktig i forhold til dette... Hvordan er dette koblet? Og konfigurert egentlig? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Zyxelen er ren router. Alt er koblet på eneste mulige måten. Veggen - splitter - modem - WAN på router - LAN til PC-ene. Zyxel henter IP fra modem (DHCP). Modem står som bridge, altså ingen routing. Inteno-en er et multimodem men er som nevnt satt til bridge-mode. Det kan dermed gi 3 IP-er "rett på nett" uten routing. Grensa på 3 er satt av NGT. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Ja sorry, jeg så på feil modell... Du har helt rett, det er en ren router, ikke multimodem... Hvorfor bruker du splitter? Har du gammel analog telefon eller ISDN telefon? Hva slag IP adresse får routeren på WAN interfacet sitt (fra Intenoen?) De 3 IP adresse NGT gir, er ikke relevant her, da modemet/routeren din kun bruker 1 uansett... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Routeren får IP type 90.149.180.xxx. Men jeg er nå 90% sikker at det er modemet som "klikker". Tipper jeg får testa det i 22-tida. Da pleier linja å gå ned for telling. Splitteren er pga. en analogtelefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå