NatuRal3 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hei.Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny skjerm. Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Skjermen skal brukes til en god blanding. Spill (FPS), Koding og Redigering av film & bilde.Når jeg lager nettsider etc sliter jeg med at fargen på monitoren min blir sende helt annerledes ut på andre monitorer. Dette er veldig plagsomt når jeg skal fikse bilder etc til nettsider på kort tid.Jeg har ikke så stor peiling på monitorer men ønsker å få kjøpt en over gjennomsnittet god skjerm på alle punkter. Budsjett er på maks 3500kr.Er det noen her som kan hjelpe meg med å velge riktig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har du prøvd å kalibrere skjermene før? Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Det har jeg. Jeg sitter nå med 2 skjermer. En som bruker 5-50min på å slå seg på og en med dårlige farger.Jeg kjøper ikke skjermen selv så bytter med glede ut en av skjermene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Okei. Har ikke så god erfaring med skjermer, så skal la andre få komme til. Husk at du kan kjøpe et "calibrerings kit" som hjelper deg med kalibrering av skjermene til markedsstandard; Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Var faktisk ikke klar over at det måtte bli gjort flere ganger. Så da får jeg gjøre det igjen Trenger fortsatt ny skjerm Den andre skjermen som er ca 8år gammel bruker i gjennomsnitt 40minutter på å slå seg på. Så da blir det skjermen jeg bytter ut Endret 12. oktober 2013 av NatuRal3 Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 BøØmP! Ingen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Var faktisk ikke klar over at det måtte bli gjort flere ganger. Så da får jeg gjøre det igjen Trenger fortsatt ny skjerm Den andre skjermen som er ca 8år gammel bruker i gjennomsnitt 40minutter på å slå seg på. Så da blir det skjermen jeg bytter ut Windows har sitt eget kalibrerings program, som jeg selv bruker: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/calibrate-your-display Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Smasung 24" SyncMaster er mer enn god nok. Koster 1400 pluss frakt. Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Problemet med den er at den ikke har DVI. En kompis av meg mener jeg burde velge en av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756803#extra http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783775#extra Noen som kan anbefale en av disse? eller noen som vet hvilken som er best til min bruk? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Til ditt bruk så er BenQ skjermen god nok! Kjøp denne du Hvis du vil ha en DVI skjermkabel så kontakt meg på PM Endret 20. oktober 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Skal du redigere film/bilder bør du absolutt holde deg unna skjermer med TN-panel. Disse viser i realiteten kun 256.000 farger, og har elendig innsynsvinkel der man må sitte helt stille foran skjermen for å få de riktige fargene. Den ene skjermen du har linket til har VA-panel. Dette blir kanskje noe tregt ift at du skal spille, så jeg anbefaler IPS-panel. Skjermen jeg har, og som også en gamer er fornøyd med, er Dell U2412M. Jeg bruker den til vanlig nettbruk, redigering av bilder, se film, spill m.m. Og den koster under 2000,-. 1 Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Der reddet du meg fra bom kjøp! Og jeg har blitt mye klokere på hva jeg skal se etter i skjermer Tusen takk!Da blir det dell U2412M på meg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå