JosseF Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg har akkurat sjokkert meg selv med å bestille en rundreise på Kilroy til Thailand, Vietnam, Kambodsja, Malaysia, Indonesia, Australia og Qatar. Dette er noe jeg har tenkt lenge på og har hatt veldig lyst til. Men dette er første gang jeg reiser alene. Har backpacket i Sør-Amerika med en stor gruppe. Ble litt for mye, så de få timene med privatliv i løpet av turen jeg fikk var utrolig deilige. Vandret rundt i La Paz, Bolivia og følte meg meget trygg med meg selv. Denne gang her hadde ingen tid til å backpacke med meg. Skal dra 2. februar til Bangkok. Jeg har først 1 mnd fra jeg lander i Bangkok, til neste fly går fra Vietnam. Først har jeg lyst til å besøke noen vakre øyer og ta det helt piano på strender nede ved phuket/krabi. Senere ønsker jeg å sjekke ut Laos, Kambodsja og Vietnam før jeg reiser videre til Kuala Lumpur for et lite stopp. Så går turen til Bali, indonesia. Jeg finnner helt sikkert noe å gjøre i Kuala Lumpur og Australia. Men hva skal jeg gjøre i Thailand, Laos, Kambodsja, Vietnam og Bali? Har noen backpacket her og vil dele erfaringer med meg? Skal bestille meg noen Lonely Planetbøker, men hvis noen har tips eller erfaringer så vil jeg gjerne høre. Er noe nervøs og VELDIG spent hvordan jeg skal takle alt dette alene. Reiser i overkant av 2 mnd. Fyller 19 år i løpet av turen :-) Backpacket i Sør-Amerika når jeg var 17. Endret 11. oktober 2013 av JosseF Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Lol hvis du vil ha reiesebøker får du billige kopier der nede. Ellers trenger du ikke å planlegge så mye i disse landene. Ta det som det kommer. Vil si det er lettere å finne på ting i Vietnam enn australia. Men i bunn og grunn kan sørøst asia oppsumeres med øl, mat, møte nye folk og litt kultur her og der. Ja og så litt standliv innimellom hvis du vil.Er forresten utrolig enkelt å komme seg rundt i vietnam. Går billige busser på kryss og tvers. Og hvis busser rundt så sørg for at du havner på en sleeper, hvis mulig. Disse bussene er veldig komfortable.Jeg tror jeg ville brukt mindre tid på phuket enn krabi. Opplevde phuket som veldig turistifisert. Har liten erfaring med krabi dog. Vietnam og Laos er full av backpackere men er ikke turisitfisert i samme grad som thailand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå