sukat-frik Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bestilte en Hyundai Q17S forrige uke.. vanvittig med ghosting når jeg scroller i f.eks. internet exploreren.. og var ikkje så veldig fornøyd.. kom så over et tilbud på en Hansol H950 19" for bare 4300,- fra komplett's demovarelager.. har nå byttet til denne.. monterte denne opp nå og ser at problemene er de samme he... huff huff.... har selvfølgelig valgt ClearType, lagt inn nyeste drivere osv... oppstår disse probleme pga det elendige skjermkortet mitt? er ikke så veldig gira på å bruke mer penger på dette... gidder ikke å ha det slik i allefall.. er det noen der ute som har noen råd/anbefalinger? (håper det.. like før jeg selvantenner her...) har forøvrig en møkkamaskin bestående av bl.a.: AMD Duron 750MHz Geforce 2 MX 400 skjermkort med VGA utgang Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har ingen problemer med ghosting på min Samsung 172v. Eneste jeg har lagt merke til er at websider med horisontale striper ser litt #%¤#&%¤# ut når jeg scroller, men det er så ubetydelig at det gir jeg blanke i egentlig. Skjermen takler faktisk FPS-spill ganske greit også, uten nevneverdig ghosting. Kjører standard VGA (ikkeno DVI) på et Radeon 8500LE-kort. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ja, jeg merker selv at på de LCD-skjermene jeg har testet har alltid det ENESTE stedet med ghosting vært i klartekst på websider når en scroller. Er heldigvis *meget* lite av det på den jeg har, og jeg har vel egentlig vendt meg til det siden jeg ser det så sjelden. For hvis du bruker Opera kan du bare stille den til å "hopep" istedenfor å "smooth scroll", og da ser du ikke det Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ghosting er en sak som varierer stort fra person til person. Noen kan synes det er ille, mens andre sier de ikke ser det i det hele tatt. Derfor bør man ALLTID se skjermen på forhånd, eller være klar til å bruke returretten. Reviews er heller ikke til å stole på, jeg bestilte de 2 forskjellige skjermene jeg hadde vurdert for å teste forskjellen selv. Og jammen viste det seg at endel av det jeg hadde lest i reviews var rent og skjær sprøyt (fra MIN synsvinkel ihvertfall). Så selv om du bestilte en viss skjerm som jeg ser er varmt anbefalt her på forumet, så kan det godt vise seg at de som liker den har en helt annen oppfatning av ghosting enn f.eks det du har.... Moralen er at det er ekstremt vanskelig å kjøpe en LCD skjerm usett. Reviews er ikke engang verdt papiret de er skrevet på etter mine mening, når det tydeligvis er så store forskjeller i folks oppfatning av bildet, eller følsomhet for ghosting. Hvis du derimot finner en review som sammenlikner 2 skjermer du er interessert i, så kan det faktisk ha litt verdi. Men stort sett, gå for noe du har sett selv, og bestill gjerne de 2 du ser på som mest aktuelle. Hvis investeringen er på mange høvdinger uansett, er det like greit å betale 2x porto for å være sikker på at du får den du liker best. Lenke til kommentar
sukat-frik Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 "Ghosting er en sak som varierer stort fra person til person" Greit nok det... men spiller type skjermkort en stor rolle når det gjelder ghosting når man surfer internett? Spiller ALDRI spill... er det bare jeg som har vært svært uheldige med begge mine skjermer? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har skjermkortet ditt selv jeg, d roxxer (...) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Geforce 2 MX 400 skjermkort med VGA utgang Som en del tester viser vil ett hvert skjermkort som kjører en lcd skjerm via analog utgang få en del ghosting. Bytt skjermkortet til noe som kan vise via digital utgang, så blir nok problemet minimert. Dette ble forsovet også påpekt i hardware sin test av skjermer. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bestilte en Hyundai Q17S forrige uke.. vanvittig med ghosting når jeg scroller i f.eks. internet exploreren.. og var ikkje så veldig fornøyd.. kom så over et tilbud på en Hansol H950 19" for bare 4300,- fra komplett's demovarelager.. har nå byttet til denne.. monterte denne opp nå og ser at problemene er de samme he... huff huff.... har selvfølgelig valgt ClearType, lagt inn nyeste drivere osv... oppstår disse probleme pga det elendige skjermkortet mitt? er ikke så veldig gira på å bruke mer penger på dette... gidder ikke å ha det slik i allefall.. er det noen der ute som har noen råd/anbefalinger? (håper det.. like før jeg selvantenner her...) har forøvrig en møkkamaskin bestående av bl.a.: AMD Duron 750MHz Geforce 2 MX 400 skjermkort med VGA utgang Det er godt mulig Skjermkortet har en finger medi spillet...det erjo ikke akkurat noe nytt et da.....du kunne jo prøvd med et nyere kort for å se om det var noen forskjell...da ville du ihvertfal vite hvorfor den ghoster :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå