Gå til innhold

Overklokking av T-Fugl 1.13

Colin

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har omsider fått kontroll på kjølinga i maskina mi, og tenkte å teste å klokke den litt. Den er:

Abit KT7A hovedkort

AMD Athlon 1.13ghz 266mhz fsb

1024mb PC133 ram

Asus V7700 GTS Pro 64MB

Diverse ræl.....cdrom, brenner osv........

MEN

Jeg testa med neste skritt i serien, som er 1.2ghz 266mhz fsb.......og fuglen posta ikke. Jeg måtte tømme cmos for å i det hele tatt komme i gang igjen. Da det var gjort, testa jeg med å øke litt volt styrke på den, og boota igjen......samma resultat. For å gjøre en kort historie lang, så klarte jeg aldri å få den til å poste på noe høyere enn det den faktisk er, nemlig 1.13ghz.

Jeg kan ikke tenke meg temperaturen er noe problem, da jeg i øyeblikket har 35c etter ca 30 minutter på full load, så her må det være noe annet.

Ideer?

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne hjelpe deg, er der to ting jeg må vite:

EN:

Er CPUen din Låst? Dvs. umulig å skifte multiplier på.

TO:

Hva slags kjøling bruker du? (Pasta, Kjøler, osv.)

Tre:

Hvilken CPU er det? Athlon kommer som to kjerner, K7 som er den gammle gode Slot A`en, og den nye, K75, som er en T-Bird...Nyeste er Palamino, Alhlon MP og XP....

Fire:

Hvilken FSB kjører du på? 100 eller 266...Kjører du sistnevnte vil jeg anbefale Multiplier-klokking.

Løsningen på spørsmål 1, er:

Ta din CPU(Tar for gitt at det er en T-BIRD), finn en fin jevn overflate, gjerne antistatisk, Finn en tynn blyant eller bruk Bakrute-Reperasjons kit. Tengne over L1-Bruene på den grå brune sokkelen rundt kjerna, (Den firkanta dingsen i midten). Nå er den Ulåst, som gjør at du, hvis HK støtter det, kan skifte til den multi-plieren du måtte ønske. Kjør mulitplieren opp på neste nivå, og presto, du har nått 1266mhz...Får du mye blåskjermer kan du sette opp Vcoren litt, da skal den bli stabil. Note: Du trenger en voksen kjøling for å overklokke Athloner, de blir nå for jævlig varm.

Good Luck and Happy OC`ing

Lenke til kommentar

Hmm, de blei visst fire ting....

Liten rettelse Ang. FSB:

Der skulle de stått 100 og 133, som gir 200DDR og 266DDR.

I say; Suck my Tailpipe...Eat my Exhaust...See my tail-lights dissapare in the mist. Engines roar, Rubber burning, and DAMN, I blew my Gasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...