Gå til innhold

Hva burde være den riktige alderen for å få en mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva slags telefon tenker du på?

Jeg tror ikke en iPhone er særlig smart med tanke på at dette barnet mest sansynelig vil ha den med på skolen, og til venner.

 

Ser ikke problemet med å gi barnet en smarttelefon. Hva er galt med å ha den med på skolen og til venner? Det finnes mange gode apps for foreldrekontroll som kan sette begrensning på roamingbruk og ringeminutter, og smarttelefoner har mange muligheter. Man lærer alltid barna sine at de f.eks. aldri skal sette seg inn i bilen til fremmede eller være med og få godteri. Hvis barnet mitt hadde hatt en mobiltelefon med en parent tracker app til enhver tid hadde jeg følt meg mye tryggere.

Lenke til kommentar

 

Ser ikke problemet med å gi barnet en smarttelefon. Hva er galt med å ha den med på skolen og til venner? Det finnes mange gode apps for foreldrekontroll som kan sette begrensning på roamingbruk og ringeminutter, og smarttelefoner har mange muligheter. Man lærer alltid barna sine at de f.eks. aldri skal sette seg inn i bilen til fremmede eller være med og få godteri. Hvis barnet mitt hadde hatt en mobiltelefon med en parent tracker app til enhver tid hadde jeg følt meg mye tryggere.

Jeg tenker mer på det at det er en dyr telefon, som lett blir knust

Lenke til kommentar

 

Det kan selvfølgelig være et problem. Godt poeng.

 

Men er en "vanlig" ikke-smarttelefon egentlig så mye mer robust?

Nei. Men jeg ser de unge elevene på alderen 7-9 år med flotte og fancy iPhoner, og da tenker jeg at hvis et annet barn kommer med en nokia med taster, vil h*n føle seg utenfor?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes en smartphone til maks 2000 bør holde. Det er mange gode mobiler som gjør samme jobben som de dyre. De fleste barn bruker mobilen til å spille. En Sony Xperia U eller Xperia P f.eks er en passende mobil. Når barnet har lært seg å ta ansvar og passe på mobilen sin så kan man vurdere en litt dyrere mobil. Det er en løfte som forelde kan gi barna sine. Da lærer de å ta ansvar også-

Det er også mulig å kjøpe mange gode beskyttere fra Ebay f.eks som tåler det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...