Martheen Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Mange får telefoner når de går fra 1-4 klasse, mens andre har foreldre som mener at du ikke burde ha det før 5 klasse, eller senere.. Men er det noen som mener en spesiell alder er fin? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ser ikke noe problem med å gi mobil til 6-åringer. Lenke til kommentar
Martheen Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ser ikke noe problem med å gi mobil til 6-åringer. Men hva slags telefon tenker du på? Jeg tror ikke en iPhone er særlig smart med tanke på at dette barnet mest sansynelig vil ha den med på skolen, og til venner. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Denne her med kontantkort går fint uansett alder: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/E1050BLACK/samsung-e1050-mobiltelefon-sort Lenke til kommentar
Martheen Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Denne her med kontantkort går fint uansett alder: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/E1050BLACK/samsung-e1050-mobiltelefon-sort Men ville et barn være fornøyd med den? Nå som de fleste går rundt med fancy iPhoner og Samsunger? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Men hva slags telefon tenker du på? Jeg tror ikke en iPhone er særlig smart med tanke på at dette barnet mest sansynelig vil ha den med på skolen, og til venner. Ser ikke problemet med å gi barnet en smarttelefon. Hva er galt med å ha den med på skolen og til venner? Det finnes mange gode apps for foreldrekontroll som kan sette begrensning på roamingbruk og ringeminutter, og smarttelefoner har mange muligheter. Man lærer alltid barna sine at de f.eks. aldri skal sette seg inn i bilen til fremmede eller være med og få godteri. Hvis barnet mitt hadde hatt en mobiltelefon med en parent tracker app til enhver tid hadde jeg følt meg mye tryggere. Lenke til kommentar
Martheen Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Ser ikke problemet med å gi barnet en smarttelefon. Hva er galt med å ha den med på skolen og til venner? Det finnes mange gode apps for foreldrekontroll som kan sette begrensning på roamingbruk og ringeminutter, og smarttelefoner har mange muligheter. Man lærer alltid barna sine at de f.eks. aldri skal sette seg inn i bilen til fremmede eller være med og få godteri. Hvis barnet mitt hadde hatt en mobiltelefon med en parent tracker app til enhver tid hadde jeg følt meg mye tryggere. Jeg tenker mer på det at det er en dyr telefon, som lett blir knust Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Men ville et barn være fornøyd med den? Nå som de fleste går rundt med fancy iPhoner og Samsunger? Nei, ungen vil ikke være fornøyd, men den duger til hovedformålet Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg tenker mer på det at det er en dyr telefon, som lett blir knust Det kan selvfølgelig være et problem. Godt poeng. Men er en "vanlig" ikke-smarttelefon egentlig så mye mer robust? Endret 11. oktober 2013 av moby_duck Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det kan selvfølgelig være et problem. Godt poeng. Men er en "vanlig" ikke-smarttelefon egentlig så mye mer robust? Jepp, siden der dekker ikke skjermen ca. hele arealet Lenke til kommentar
Martheen Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Det kan selvfølgelig være et problem. Godt poeng. Men er en "vanlig" ikke-smarttelefon egentlig så mye mer robust? Nei. Men jeg ser de unge elevene på alderen 7-9 år med flotte og fancy iPhoner, og da tenker jeg at hvis et annet barn kommer med en nokia med taster, vil h*n føle seg utenfor? Lenke til kommentar
afdal95 Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg fikk ikke min telefon før jeg gikk i 6 klasse. Syntes det er en passende alder. En slik gammel nokia med snake på. Jeg syntes heller ikke at smarttelefoner er noe å gi til de yngste. Finn heller en litt solid mobil som tåler å bli mistet i bakken. Lenke til kommentar
rcambiz Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Synes en smartphone til maks 2000 bør holde. Det er mange gode mobiler som gjør samme jobben som de dyre. De fleste barn bruker mobilen til å spille. En Sony Xperia U eller Xperia P f.eks er en passende mobil. Når barnet har lært seg å ta ansvar og passe på mobilen sin så kan man vurdere en litt dyrere mobil. Det er en løfte som forelde kan gi barna sine. Da lærer de å ta ansvar også- Det er også mulig å kjøpe mange gode beskyttere fra Ebay f.eks som tåler det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå