norway12 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 hei jeg går vg1 og er veldig lei meg etter jeg fekk tilbake min første prøva i samfunnsfag og geografi jeg fekk 2ar, på begge Men på ungdommskule får jeg hele tida 5-6are, har aldri fått mindre enn dei i 10klasse. Sidan samfunnsfag og geografi er avsluttende fag i vg1 så er jeg veldig lei meg. Vi har ei prøve til i desse to faga før juleferie, så skal jeg øve så godt jeg kan og satsar på ei 6. Siden desse karektere går på termin 1, så veit jeg at jeg kommer til å få dårleg karekter i desse faga i termin 1, men teller karekterane fra termin 1 på termin 2 altså dei karekterane som er avsluttende? jeg ville bli kjempeglad viss noe kunne hjel meg eller svare meg ? ;) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er din sluttkompetanse som skal vurderes, så spørsmålet er om du får mulighet til å vise kompetansen på et senere tidspunkt. Hvis samme del av pensum ikke skal prøves igjen, så vil nok lærer ta med de karakterene du nå har fått i sluttvurderingen. I fag med avsluttende prøve som dekker hele pensum, for eksempel matematikk, så vil avsluttende prøve i langt større grad kunne veie opp for dårlig resultat på tidligere prøver. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Karakterene i første termin har ingenting å si. Det er andre termin som teller. Stå på og ikke gi opp 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Karakterene i første termin har ingenting å si. Det er andre termin som teller. Stå på og ikke gi opp værste motivasjonstale noensinne Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Karakterene i første termin har ingenting å si. Det er andre termin som teller. Stå på og ikke gi opp Det er feil, det er mange lærere som tar karaterene fra første termin med i beregningen. Selv om det muligens ikke er helt slik det skal være. Lenke til kommentar
sola2000 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Det er feil, det er mange lærere som tar karaterene fra første termin med i beregningen. Selv om det muligens ikke er helt slik det skal være. KORREKT!! Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hvilken rolle spiller det uansett? Det viktigste er at du tar et tak selv og sørger for å gjøre det bedre på de kommende prøvene. Det er bortkastet tid og energi å dvele ved dårlige resultater dersom du uansett ikke kan gjøre noe med disse. Fokuser framover og stå på heller! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå