Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

vg1 karektere

Anbefalte innlegg

hei ;) jeg går vg1 og er veldig lei meg etter jeg fekk tilbake min første prøva i samfunnsfag og geografi jeg fekk 2ar, på begge

Men på ungdommskule får jeg hele tida 5-6are, har aldri fått mindre enn dei i 10klasse. Sidan samfunnsfag og geografi er avsluttende fag i vg1 så er jeg veldig lei meg. Vi har ei prøve til i desse to faga før juleferie, så skal jeg øve så godt jeg kan og satsar på ei 6. Siden desse karektere går på termin 1, så veit jeg at jeg kommer til å få dårleg karekter i desse faga i termin 1, men teller karekterane fra termin 1 på termin 2 altså dei karekterane som er avsluttende? jeg ville bli kjempeglad viss noe kunne hjel meg eller svare meg ? ;) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er din sluttkompetanse som skal vurderes, så spørsmålet er om du får mulighet til å vise kompetansen på et senere tidspunkt. Hvis samme del av pensum ikke skal prøves igjen, så vil nok lærer ta med de karakterene du nå har fått i sluttvurderingen. I fag med avsluttende prøve som dekker hele pensum, for eksempel matematikk, så vil avsluttende prøve i langt større grad kunne veie opp for dårlig resultat på tidligere prøver.

Lenke til kommentar

Hvilken rolle spiller det uansett? Det viktigste er at du tar et tak selv og sørger for å gjøre det bedre på de kommende prøvene. Det er bortkastet tid og energi å dvele ved dårlige resultater dersom du uansett ikke kan gjøre noe med disse. Fokuser framover og stå på heller! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...