sofiepett Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Heisann! Har vært så innmari uheldig å få skjermen på min HTC One knust. Heldigvis har jeg forsikring som dekker hendelsen, men så var det den garantien i ettertid da. Skjermen ble knust i går og jeg har ikke levert mobilen inn enda på grunn av at jeg er litt usikker i forhold til dette med hva om jeg ønsker å reklamere på en evt. feil i ettertid? Vil jeg automatisk miste reklamasjonsrett på grunn av knust skjerm og åpning av telefon for å reparere? Jeg tenker å sende mobilen inn til HTC for å få en ordentlig jobb, sånn at om noe ryker om ett år eller to så har jeg retten på min side - ettersom HTC er den som må godkjenne en evt. reklamasjon. Men ja. Vil reklamasjonsretten fortsatt gjelde etter at skjermen ble knust og reparert? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Så lengde jobben er utført av autoriserte htc-teknikere mister du ikke garanti. Reklamasjonsretten kan du egentlig ikke 'miste', men det blir en vurdering ift hva som eventuelt er feilen senere. Det er uansett innen grunn til å ta sjansen ved å reparere selv når du har forsikring. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Så lengde jobben er utført av autoriserte htc-teknikere mister du ikke garanti. Reklamasjonsretten kan du egentlig ikke 'miste', men det blir en vurdering ift hva som eventuelt er feilen senere. Det er uansett innen grunn til å ta sjansen ved å reparere selv når du har forsikring. Supert! Takk for svar! Hadde nok ingen tanker om å reparere selv. Det hadde nok ikke gått så bra Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 HTC kan hevde at garantien er brutt så lenge skjermen er ødelagt, ettersom telefonen da har vært utsatt for ytre påvirkning den ikke er ment å tåle. Egentlig uansett hva en fremtidig feil er, eller hvorfor den oppstår. Det er fordi garanti er helt valgfritt fra produsent/importør/forhandlers side, og de kan sette sine egne krav. Reklamasjonsretten, derimot, vil du uansett ikke miste, da den er lovpålagt. Så lenge en fremtidig feil ikke oppstår av tidligere eller nåværende uheldig ytre påvirkning/feil bruk, eller så lenge et uatorisert inngrep som skjermbytte ikke har medført feilen, så skal du få feilen utbedret kostnadsfritt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå