Nordmann3 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hei, jeg har laget meg en minecraft server, men plutselig kunne ikke andre joine min server. Jeg kan portforwade og det der, men det viste seg å være at ip adressen til routeren hadde endret seg. derfra måtte jeg endre på portforwardings instillingene og det gikk helt fint. Vet noen av dere hvordan man kan få slik at ikke routerens ip adresse endrer seg eller går ikke det an? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hvor er det du må endre port forwarding når routeren endrer ip. Hvordan er nettet ditt satt opp? I de fleste routere kan du sette fast ip til visse enheter, som f.eks en server. De fleste nett-operatører vil skifte ut ip-adressen med jevne mellomrom - eller når kontakten mistes og gjennopprettes. - Til dette har vi dynamic dns tjenester. Noe det finnes støtte for innebygget i mange routere. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg endrer ikke porten (skrev feil), men må sende den nye ipeen for å joine til dem for at de skal kunne joine. jeg vet ikke hvordan man kan ha en fast slik en! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Skal du ha fast ip må du kontakte operatøren din, og dette pleier å koste penger Eller så kan du melde deg på en dynamisk dns tjeneste. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er vell snakk om at den eksterne IP endrer seg, det får du ikke gjort noe med stort sett. Det er ikke mange internett leverandører som leverer fast IP til private, next gen tel og altibox er de eneste jeg kommer på i farten. For å "fikse" det kan du bruke en DDNS tjeneste som eks http://www.noip.com/free/ Det finnes mange der ute. Husk også å sette fast intern IP på server, så slipper du at serverIP endrer seg internt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå