Gå til innhold

Dårlig bilde/hakking under avspilling av HD filmer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ASRock CoreHT 235D mediacenter-PC med 8 GB ram som jeg da selfølgelig har koblet opp mot tv'en for bruk til filmer og serier.

Når jeg da ser på en serie/film i 720/1080 så blir bildekvaliteten plutselig dårlig innimellom men som da går over etter 10 sek, og dette kan skje flere ganger når jeg ser på en film el serie. Samme er det med hakking, da den plutselig midt i filmen kan begynne å hakke. Har også opplevd mange ganger at hvis jeg har hatt filmen på pause for lenge så hakker den når jeg trykker play igjen, og da må jeg slå av filmen og starte den på nytt for at den skal fungere normalt igjen.

Er det da pc'en som er for dårlig til å spille av 720/1080 filmer eller er det noe annet som kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en hel skog av ting som kan forårsake hakking/dårlig bilde. Vanskelig å svare når du ikke oppgir noe mer info om maskinvare, software, nettverksløsninger, etc. Ligger filene lokalt på maskinen? Eller spilles de av via trådløst nettverk?

Maskinen i seg selv skulle fint klare HD filer.

Lenke til kommentar

Har du MPC 64bit eller 32bit? Opplevde noe lignende for en tid siden og det hjalp å bytte til den nyeste 64 bit versjonen.

En annen ting er om det har vært sånn bestandig eller om det har dukket opp nylig?

Opplevde avspillingsproblemer en gang og prøvde stort sett alt av tips og triks som finnes, men det eneste som nyttet var en nyinstallsjon av Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...