matte geek Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg tenkte vi kunne lage en tråd der vi deler tips til hvordan man kan forbrede seg best mulig. Jeg fikk 3 på våreksamen,derfor jeg tar opp. Jeg personlig sliter med geometri, noen som kunne gi tips på hvordan jeg burde øve. Selv om jeg gjør mange oppgaver sliter jeg når oppgaven blir vanskelig. Det er bare å hive seg på tråden. Endret 11. oktober 2013 av matte geek Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Sjekke tidligere eksamensett. Det pleier å hjelpe meg en del! Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Er i grunn i samme båt som deg, bortsett fra at jeg tar det for første gang. Hva slags pensum har du gått ut ifra? Jeg har tatt for meg det som står på udir.no, men i etterkant har jeg blitt litt forvirret over de emnene som står der. Holder det å bare kunne det rundt de konkrete emnene innenfor de forskjellige kapitlene? Eller vil det i tillegg gå litt mer åpent? Hvordan var eksamen din? Tenker da på i forhold til det jeg har nevnt over eller i forhold til det pensum du har gått ut ifra. Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Av en eller annen grunn så gikk det dårlig, fikk 5 på standpunkt så det er kjipt. Regner med at jeg var nervøs Hva mener du med pensum? Det jeg hittil har gjort er å regne alle kapitlene. Har bare geometri og sannsynlighet igjen. Sannsynlighet gir uansett ikke mening, så tar sjansen midt i prøven. Skal gjøre mange geometri oppgaver, men har merket at det kommer en mindre på Del 1 og en større på DEL 2. Endret 11. oktober 2013 av matte geek Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 5 i standpunkt er dårlig..? Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 5 i standpunkt er dårlig..? trådstarter fikk 3 på eksamen, noe som må kunne sies å være dårlig Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 5 i standpunkt er dårlig..? Jeg mente selvfølgelig 3ern. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Av en eller annen grunn så gikk det dårlig, fikk 5 på standpunkt så det er kjipt. Regner med at jeg var nervøs Hva mener du med pensum? Det jeg hittil har gjort er å regne alle kapitlene. Har bare geometri og sannsynlighet igjen. Sannsynlighet gir uansett ikke mening, så tar sjansen midt i prøven. Skal gjøre mange geometri oppgaver, men har merket at det kommer en mindre på Del 1 og en større på DEL 2. Åh, jeg tenkte du hadde tatt R1 eksamen som privatist før, og skulle ta den igjen. Men da har du bare gått gjennom boka, mens jeg har sjekka etter pensum som skal kunnes på nettet. Men hvordan var selve prøve med tanke på oppgaver? Var de veldig spesifikke, eller var de mer generelle til kapitlene? Lenke til kommentar
realisten geek Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Åh, jeg tenkte du hadde tatt R1 eksamen som privatist før, og skulle ta den igjen. Men da har du bare gått gjennom boka, mens jeg har sjekka etter pensum som skal kunnes på nettet. Men hvordan var selve prøve med tanke på oppgaver? Var de veldig spesifikke, eller var de mer generelle til kapitlene? Oppgavene er lange og vanskelig, i hverfall for meg den dagen. Du blir stresset siden man har dårlig tid, og oppgavene er lange i hverfall på DEL2. Men har du tatt r1 privatisteksamen før? Her er eksamen fra ifjor http://matematikk.net/ressurser/eksamen/R1/R1_V13.pdf Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Når jeg holdt på med R2 som privatist tok jeg timer hos Sonans og gjorde alle mulige oppgaver fra boka jeg brukte (Sigma) og eksamensoppgaver. Den eneste måten du vil lære på er å gjøre oppgaver til krampa tar deg. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Oppgavene er lange og vanskelig, i hverfall for meg den dagen. Du blir stresset siden man har dårlig tid, og oppgavene er lange i hverfall på DEL2. Men har du tatt r1 privatisteksamen før? Her er eksamen fra ifjor http://matematikk.net/ressurser/eksamen/R1/R1_V13.pdf Har ikke tatt R1 før nei. Hopper opp fra P matte på videregående, så det er litt verre enn det for å si det sånn. Men tusen takk for linken! Akkurat noe sånn jeg trengte. Vil være en grei pekepinn mot hva vi kan forvente tror jeg. Antar de ikke gjør om prøvene SÅ mye fra år til år. Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Har ikke tatt R1 før nei. Hopper opp fra P matte på videregående, så det er litt verre enn det for å si det sånn. Men tusen takk for linken! Akkurat noe sånn jeg trengte. Vil være en grei pekepinn mot hva vi kan forvente tror jeg. Antar de ikke gjør om prøvene SÅ mye fra år til år. Eksamene varierer kraftig fra år til år. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Eksamene varierer kraftig fra år til år. De gjør det ja. Ja da er den kanskje ikke så mye til direkte hjelp, men litt vil den kanskje bidra til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå