Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Carina anlegg! Tips?

Klev94

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har ikke peiling på det å sette opp et anlegg eller hva som er bra i et anlegg eller noen ting, så det er bare å skrike ut om jeg skriver noe latterlig! haha.

Jeg har en Toyota Carina som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med å sette opp anlegg i. Pappa var eier av bilen før meg, og han hadde fått noen til å sette opp et helt ok anlegg for han og hans smak. Tingen er at jeg syns dette er helt på tryne, men har ikke noe helt svar på hvorfor. Etter litt research fant jeg ut av at det er dette jeg har;

http://www.dooyoo.co.uk/car-audio/sony-cdx-gt50ui/

og høytallerne i døra forran er:

Sony Xplod XS-F1731, tror det er 6,5"?

Hatthylle/bak:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=60&katid=205&id=

Er dette så elendig som jeg opplever det, eller er det noe jeg mangler for å få litt fart på det? Forsterker f.eks. Det har jeg nemlig ikke i det hele tatt.

Det samme gjelder Bass/sub. Det har jeg ikke noe av og er noe jeg vurderer sterkt for å få litt trykk.

Så er spørsmålet om jeg burde bytte ut alt, eller holder det faren min har satt inn, bare det får en forsterker, evnt. noe mer? Vil ende opp med et helt ok+ anlegg som det i allefall er muligheter for å spille litt høyt på. Har et nokså lavt budsjett, så det er derfor jeg vurderer mulighetene om å beholde noe av det som allerede er der. Men alle ideer blir hjertelig mottatt, koster det penger, er det bare å spare!

Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok helt riktig at det der ikke spiller spes bra, så det er bare å begynne å bytte ut. For å få et greit lydbilde og fin lyd, så trenger du: Spiller (pioneer eller alpine) Frontsett av grei kvalitet, sub i riktig kasse, og forsterker til sub og høyttalere. Så da blir spørsmålet, hvor mye penger kan du bruke på nytt anlegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...