Gå til innhold

GTX 650Ti boost SLI vs. GTX 770


BareGjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som tittelen sier så lurer jeg egentlig på om noen har tanker rundt dette valget? Ser at GTX 650Ti Boost ligger på rundt 1155,- pr. kort (prisen har variert fra dag til dag), noe som betyr ca 2400,- inkludert frakt for SLI oppsett. Dette høres ut som en rimelig god deal dersom man leser gjennom rosen dette oppsettet får i testen på hardware.no:

 

http://www.hardware.no/artikler/asus-geforce-gtx-650ti-boost-directcu-ii-oc-sli-x-2/133174/3

 

På den andre siden har jeg aldri prøvd SLI før, men hører at alt fremdeles ikke går som smurt? Asus GTX 770 ligger på rundt 3100,- inkludert frakt, koster meg litt mer, ca samme ytelse, men vil jeg da slippe unna endel hodebry?

 

For det meste BF4 det er snakk om her, men også litt Left4Dead og CS. Blir kjørende på en Intel i7 3820.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"på en andre siden har jeg aldri prøvd SLI før, men hører at alt fremdeles ikke går som smurt? Asus GTX 770 ligger på rundt 3100,- inkludert frakt, koster meg litt mer, ca samme ytelse, men vil jeg da slippe unna endel hodebry?"

 

SLi er virkelig ikke noe problem sånn sett å installere, bare sett inn kortene, sett på SLi bridgen og start opp. Datamaskinen finner to kort og alt er fine and dandy. Skjønner at noen kan kvie seg for dette men aldri vært noe problem.
Og enten har jeg vært superheldig, men det var aldri noe problemer med mine SLi kort.
Jeg hadde Nvidia gtx 560ti og MSI Twin Frozer Gtx 560ti i SLi. Nå skal det sies at den ene vifta mi ble ødelagt av seg selv, men det var 2 år senere og helt annet relatert.
Gå for det du føler er best :)!

Lenke til kommentar

Jeg ville nok gått for et GTX 770. GTX 650 Ti Boost *2 gir deg muligens mer når det kommer til pris/ytelse, men man må også ta i betraktning konsekvensene av SLI.

 

Høyere temperaturer, mulige kompatibilitetsproblemer, økt strømforbruk osv. er faktorer du må ta i betraktning som de aller fleste undervurderer med tanken på å kjøre et SLI-oppsett.

 

Om det ikke er et problem for deg, kjør på med 2*GTX 650Ti Boost.

Men alt i alt tror jeg at et GTX 770 hadde tjent deg best.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for svar så langt. Det er vel utfordringene Raxzer peker på som har gjort meg litt betenkt, til tross for at prisen taler for SLI oppsett. Ser at Asus sitt GTX 770 kort iblant blir satt ned til rett under 3k, kan godt hende at jeg bare betaler 500,- i differanse for å slippe unna problemene med SLI.

 

Ser forresten av komplett hadde superweekend med blant annet Asus 770, noen som vet hva det var priset til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...