Gå til innhold

Lightroom til CC - trøbbel

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt LR i kombinasjon med Photoshop en stund, og når jeg sender en fil fra LR til CC (som det nå heter), gjør endringer, lukker og lagrer - har alltid filen blitt sendt tilbake til LR, og der lagt seg ved siden av originalbildet som en TIFF-fil.

Men for et par dager siden skjedde det noe.

Når jeg nå sender en fil til CC, gjør en redigering og lagrer, dukker ikke lenger fila opp ved siden av originalbildet i LR. Istedet har den begynt å legge seg i en egen mappe for datoen jeg redigerer bildet (se vedlagt bilde).

Når jeg derimot sjekker på maskinen, altså i mappa der samtlige filer fra datoene bildene er tatt ligger, så har den lagt seg pent og pyntelig ved siden av originalfila som en TIFF-fil, så der er alt som normalt. Inne i LR må jeg derimot opp i mappa som dere ser heter 10. oktober og som ligger øverst til venstre (mappa den skulle ligget i ligger nederst, og heter 2013 oktober 09).

I mappa "bilder" på maskinen ligger begge filene der de skal ligge - altså sammen i mappa som heter 9. oktober.

Jeg har søkt på nettet, vridd huet, jeg har til og med reinstallert LR for å se om det ville hjelpe, men ingenting hjelper.

Noen som har peiling?

Det er sikkert en ufattelig enkel ting, men jeg finner rett og slett ikke ut av det.

Edit: Glem det. Fikset det med å avinstallere CC og installere det på nytt. Det fungerte. Aner ikke hva som var feilen, dog.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det over fungerte ikke likevel. Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? Ikke at det egentlig er noe stort problem at bilder jeg har hatt i CC blir liggende i en egen mappe (på en måte er det nesten mer ryddig sånn), men det irriterer meg grønn at noe ikke er som det skal ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...