Gå til innhold

USA reise sommeren 2014

enurweb

Anbefalte innlegg

Dersom du vurderer både Canada og USA, les leiebilbetingelsene nøye. Vi var på roadtrip i østre USA i sommer, og vurderte også sydøstre Canada, men leiebilfirmaet vårt tillot ikke passering over grensen til Canada. Jeg spurte spesifikt om dette da jeg bestilte bilen, men fikk negativt svar. Mexico, derimot, var helt i orden (men vi skulle ikke dit).

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg oppdatert kjøreruten noe og delt inn i 3 deler ettersom vi mest sannsynlig flyr fra Toronto til New York samt fra Chicago til en av byene i Texas.

Fjerde utkast til kjørerute del 1 (fungerende rute i øyeblikket)

Fjerde utkast til kjørerute del 2 (fungerende rute i øyeblikket)

Fjerde utkast til kjørerute del 3 (fungerende rute i øyeblikket)

Innspill til kjørerutene? Lurer litt på om vi burde kjøre innom noen steder når vi kjører ifra Washington DC området og mot Cedar Point i Ohio.

Er det noe spesielt enn burde vurdere i West Virgina, Pennsylvania eller Ohio statene langs nåværende kjørerute del 2?

Setter pris på tilbakemeldingene da jeg vet null og niks om disse 3 statene fra før.

Endret av enurweb
Lenke til kommentar

Eventuelt også noe enn MÅ få med seg rett i nærheten av Toronto :)

Niagara er best å se fra den kanadiske siden. Ta en tur med en av "lady of the mist" hvor alle får utselt regn-ponchoer. De kjører så nært opp til vannfallet at det føles som om man blir spylt.

Like i nærheten er man byen "Niagara on the lake" som er ganske populær å besøke med gammeldagse butikker og arkitektur. Amerikanerne mener det ser europeisk ut.

I selve Toronto er det mye bra asiatisk mat at typer man ikke får i Norge. Bygningen til Ontario College of Art & Design bør du se. Ser ut om en bygning som har invadert byen.

CN Tower er grei å få med seg, men ikke noe must. De har visst verdens nest høyeste utsiktsetasje.

Lenke til kommentar

Niagara er best å se fra den kanadiske siden. Ta en tur med en av "lady of the mist" hvor alle får utselt regn-ponchoer. De kjører så nært opp til vannfallet at det føles som om man blir spylt.

Like i nærheten er man byen "Niagara on the lake" som er ganske populær å besøke med gammeldagse butikker og arkitektur. Amerikanerne mener det ser europeisk ut.

I selve Toronto er det mye bra asiatisk mat at typer man ikke får i Norge. Bygningen til Ontario College of Art & Design bør du se. Ser ut om en bygning som har invadert byen.

CN Tower er grei å få med seg, men ikke noe must. De har visst verdens nest høyeste utsiktsetasje.

Takk!

Jeg manglet litt kjøtt på beinet rundt Toronto :)

Lenke til kommentar

Interesting that so many europeans are interested in Niagara Falls. If I were a nature loving european I would head out west and seek out that american invention called "national parks." Deserts, glaciers, geysers, redwoods, volcanoes... some of which are impossible to find in Europe and rarely talked about in european media!

Lenke til kommentar

Interesting that so many europeans are interested in Niagara Falls. If I were a nature loving european I would head out west and seek out that american invention called "national parks." Deserts, glaciers, geysers, redwoods, volcanoes... some of which are impossible to find in Europe and rarely talked about in european media!

Dette er også umulig å finne nært Toronto...

Lenke til kommentar

Nei, men sier du det? Ligger ikke Ontario, Erie,Huron,Michigan og Superior ganske nært? Det blir ikke mye dyrere å ta fly til Salt Lake City enn til Toronto fra Norge. Just sayin....

Joda, de sjøene ligger ikke langt unna, men ingen av dem har "Deserts, glaciers, geysers, redwoods, volcanoes"

Ellers så svarte jeg på et spørsmålet "Eventuelt også noe enn MÅ få med seg rett i nærheten av Toronto". Det ville da være merkelig å anbefale å fly til et annet land.

Lenke til kommentar

Joda, de sjøene ligger ikke langt unna, men ingen av dem har "Deserts, glaciers, geysers, redwoods, volcanoes"

Ellers så svarte jeg på et spørsmålet "Eventuelt også noe enn MÅ få med seg rett i nærheten av Toronto". Det ville da være merkelig å anbefale å fly til et annet land.

Kommentaren var ikke rettet mot deg. Det er bare intersannt hvor populær Niagara er for så mange europeere Jeg kan tenke meg mange andre mer intersannte steder enn Niagara ikke så langt fra østkysten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott med litt diskusjon men jeg ser helst at det kommer konstruktive tilbakemeldinger som er mulig å få til langs den ruten jeg legger opp til :)

Nå har det seg også slik at vi så tidlig som tilbake i mai i år var i Yosemite og Death Valley :)

Har bestillt flybilletter nå hvor vi lander i Toronto søndag 15 juni og hjem igjen fra San Antonio i Texas den 8 juli. Utennom dette har jeg ikke booket noe mer enda så alle muligheter imellom de to stedene er fortsatt åpent.

Noen på Tripadvisor mente vi burde leie bil i Toronto, kjøre til Niagara Falls og i stedet for å kjøre tilbake til Toronto for å ta fly til New York som vi hadde planer om mente folk på det forumet at vi burde kjøre til Buffalo på amerikansk side for å ta fly til New York.

Jeg har sjekket priser på billetter og dette er KLART billigere enn å fly fra Toronto.

Men så var det en kar i denne tråden som nevnte at det ble vanskelig å leie bil i USA for å kjøre over til Canada etter den planen vi først hadde tenkt.

Hvordan vil det bli å krysse fra Canada til USA da mon tro? Tenker i forhold til leiebil men ikke minst hvordan prosessen kanskje er å bli registrert inn i USA som turist via en grenseovergang kontra det å fly inn.

Vet at vi nok må ha ESTA søknaden klar og alle papirer i orden men jeg under meg om de stopper og endevender hele bilen :)

Lenke til kommentar

Ser ut som om når jeg søker på bilutleie via Avis, Budget og National bilutleie at det lar seg gjøre å leie i Canada og levere i USA uten at det koster noe ekstra.

Når jeg prøver på f.eks. Alamo og HolidayAutos får jeg ikke lov.

Endret av enurweb
Lenke til kommentar

Ser ut som om når jeg søker på bilutleie via Avis, Budget og National bilutleie at det lar seg gjøre å leie i Canada og levere i USA uten at det koster noe ekstra.

Når jeg prøver på f.eks. Alamo og HolidayAutos får jeg ikke lov.

Det lar seg sjelden gjøre å leie bil et sted og levere den et annet uten at det koster ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...