DanielP Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hvordan setter jeg det slikt at CSS layouten går over hele siden. Altså er like lang som siden selv. Har nå at : #centercontent { 100%; osv } Men i IE blir bare Centercontent like lang som det jeg har skrevet. Viss jeg bare har skrevet en linje, så er centercontent bare en linje. viss dere forstår så setter jeg pris på hjelp. Takker DanielP Lenke til kommentar
pekle Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 #centercontent { height: 100%; osv } Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Hehe, jaja, glemte meg litt ut. Har selvfølgelig. #centercontent { height: 100%; osv } Så jeg har fortsatt det problemet. Bare jeg som skrev feil i den første posten. Takker uansett DanielP Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Min ser sånn ut: .main { top: 101; width: 649; height: 450; left: 251; position: absolute; z-index: 0; padding: 10px; overflow:auto; background-color: #808080; text-align: center } Da alle mine classes har fast størrelse, slik at den er så stor uansett hvor lite tekst det er der. Og får scrollbar når den går utover det fastsatte. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hehe, jaja, glemte meg litt ut. Har selvfølgelig. #centercontent { height: 100%; osv } Så jeg har fortsatt det problemet. Bare jeg som skrev feil i den første posten. Ok, men eg testa akkurat her med IE6, Mozilla1.4 og Opera7.2 og det funkar fint. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hehe, jaja, glemte meg litt ut. Har selvfølgelig. #centercontent { height: 100%; osv } Så jeg har fortsatt det problemet. Bare jeg som skrev feil i den første posten. Ok, men eg testa akkurat her med IE6, Mozilla1.4 og Opera7.2 og det funkar fint. Har du satt doctype? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har du satt doctype?Så klart. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har du satt doctype?Så klart.Vet ikke om det var deg han spurte Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Ja har såklart satt Doctype. Den virker i Opera, men ikke i IE. Derfor det er litt irriterende. DanielP Lenke til kommentar
pekle Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vet ikke om det var deg han spurte Var inne på tanken, men pga. måten det var quota på svarte eg for å vere på den sikre sida :-) Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Fortsatt ikke funnet noen løsning på dette, og ser at det er flere som har satt seg inn i CSS nå... Noen som har funnet en løsning på dette? Vil at siden skal være like lang som "oppløsningen" så satte derfor #ettellerannet { height: 100%; osv } 1. Men problemet er fortsatt i IE, der jeg har skrevet denne, bare tilpasser den seg det jeg har skrevet, så hvis jeg bare har skrevet 2 linjer, så blir denne bare stor nok til å dekke de 2 linjene. 2. I opera vises den skikkelig med 100%, men siden vil ikke "strekke" seg, så hvis jeg skriver mer enn det er plass til i de 100% så bare går skrifte over borderen, hvordan får jeg borderen til å følge med? Både når jeg har satt 100% og når jeg har satt Fast høyde som f.eks. 500px? Takker for alle svar DanielP Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Legger du ut siden blir ting 100% lettere iallfall (nb: ikke 100% med det passa så bra med topic ).. Uansett IE6 har jo støttet dette lenge, det var Opera som hadde problem med den i versjon 7.11..... Men legg ut sia du så kan vi se Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Hadde problemet for en stund siden. Men omgikk det på en dum måte. Med overflow og det vil jeg ikke. DanielP Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Har funnet eksempelet mitt. Sjekk ut Denne Sjek ut f.eks. Gjestebok. Men du må enten ha Opera eller Mozilla, Håper noen endelig kan løse dette ekstremt irriterende problemet mitt Takker DanielP Endret 24. november 2003 av DanielP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå