Gå til innhold

Hva er et godt kablet headset til Android mobiler?

Anbefalte innlegg

Hei

Er ute etter et bra kablet ørepropp sett til Android mobiler, som også har knapper for 'svar/legg på' etc. Det som følger med S3 er elendig passform på.

Det er enormt mye å velge mellom, og jeg har og inntrykk av at en del ikke fungerer på Android mobiler.

Kablet, god lyd, med 'svar/legg på' knapp, maks rundt 1000 kr. Noen forslag?

Feks hva med dette? http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/accessories/EHS71AVNSECSTD?subsubtype=headset

jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig på jakt etter noe av det samme, så slenger meg på tråden.

Jeg tror ikke Android i seg selv har ikke noe med hvilke headset som er kompatible. Et Sony headset virker ikke nødvendigvis på en Samsung f.eks, selv om begge kjører Android. Mobilprodusentene er nemlig eksperter på og rote til standardløsninger. Men de fleste merker som ikke også lager egene mobiltelefoner virker normalt på det meste.

Fant mange tester ved og søke på Google, men alltid greit med litt flere anbefalinger.

Lenke til kommentar

Takker

Jeg bruker disse og er meget fornøyd med de:-)

http://www.lydogbilde.no/test/philips-fidelio-s1

Det er kun en knapp på ledningen, men ved å laste ned en app kan en velge hva denne skal gjøre. To trykk--> neste sang, tre trykk --> forrige sang osv...

Takker, men jeg stusser over denne delen av testen:

"

De hodetelefonene vi denne gangen har valgt ut er med handsfree-funksjon og svarknapper. Dessverre funker den funksjonen på de testede hodetelefonene bare på iGadgets, med unntak av Sennheiser-hodetelefonen som har en medfølgende adapter.

"

Mitt poeng er jo å ha et sett som knappene fungerer på... Og btw takk til Apple for å rote det hele til med egen 'standard'.

jarle

Lenke til kommentar

Eg har ett sett Sennheiser-plugger som eg kjøpte på Chlas Ohlson.

Fungerer fint og veldig mye bedre lyd enn de originale.

Eg husker ikkje kva settet heter, og på pakningen sto det kun at det støttet iPhone. Eg spurte en ekspeditør og fikk lov å teste settet før eg kjøpte.

Lenke til kommentar

Takker

Takker, men jeg stusser over denne delen av testen:

"

De hodetelefonene vi denne gangen har valgt ut er med handsfree-funksjon og svarknapper. Dessverre funker den funksjonen på de testede hodetelefonene bare på iGadgets, med unntak av Sennheiser-hodetelefonen som har en medfølgende adapter.

"

Mitt poeng er jo å ha et sett som knappene fungerer på... Og btw takk til Apple for å rote det hele til med egen 'standard'.

jarle

Jeg bruker Fidelio S1 med Galaxy S3.

Uten å gjøre noen innstillinger så virker det slik:

Under musikk, ett trykk er play/pause. To kjappe trykk er neste sang.

Under samtale så er ett trykk svare/legg på. Må riktignok holde inne knappen i ett sekund for å legge på, men det er vel gjerne for at en ikke skal legge på ved uhell.

Langt trykk gir meg enten google now eller talesøk.

Du kan selvsagt konfigurere denne knappen enda mer via egen app. Jeg har lagt til tre trykk for "tilbake" dersom jeg ønsker å høre samme sang en ekstra gang

Forresten, jeg har kun testet med custom rom av forskjellige typer, men kan ikke se hvorfor det skal være annerledes med original rom.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...