HelloKjersti Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ut på tur, aldri sur. Bare litt kald og overlesset.Blogg: Fotoworkshop på Svalbard, del 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Enn du da, hva ville du ha puttet i fotosekken på en slik tur? Er det noe du ikke klarer deg uten? Jeg ville nok minimum tatt med en 400mm, siden isbjørner er kjempeglade i fotografer på nært holdt som de kan smake på Ser ikke at du nevner ekstra batterier, men regner med at du har med noen ekstra. Endret 11. oktober 2013 av Nautica 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Hvis jeg hadde hatt en E-M1, så ville jeg tatt med 14-54mm f/2.8 f/2.8-3.5 og en 50-200mm f/2.8 f/2.8-3.5, samt en adapter, i tillegg til det du har i sekken. Og 17mm f/1.8 for bruk inne om kvelden.Til Canon så hadde en 70-300m f/4-5.6 vært et interessant kompromiss mellom vekt og ytelse. edit: glemte: God tur. Endret 11. oktober 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Som Nautica sier så hadde vel en litt skikkelig tele gjort seg. God tur! Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Tja, kanskje noen filtere med tanke på skarplys i sammen med is og snø (men du kan jo eksperimentere litt med undereksponering under gitte fohold - bruk f.eks AEB med 3 bilder og ue-n-oe så har du og mulighet for HDR senere). Ellers er det vel ikke så mye begrensninger i utstyrsmengden å tenke på når en flyr fra a-b fremfor en lang bæretur på heia hvor hvert gram betyr noe til slutt. God tur! Tor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Tele, normalzoom og vidvinkel, ekstra batteri og stativ, det holder i massevis .Har selv vært der på 14 dagers tur og den suverent beste tiden å dra opp dit om en skal ferdes på land er April-Mai .Vi hadde fri tilgang på scooter og overnattet i hytter på turene , disse er dog ikke tilgjengelige for hvem som helst . Har også planer om en tur opp til neste år ,da blir det trolig i siste del av Juli eller i August for å ta turer med båt da jeg vil ha tilgang på det da ... Endret 11. oktober 2013 av Boralis Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Ekstra batteri er selvsagt også med, samt et lett stativ. Nå skal vi straks ut i Endalen for å fotografere der i seks timer. Hvis jeg ikke fryser fast, kommer det forhåpentligvis full rapport senere. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 God tur,håper du/dere får en flott opplevelse slik jeg fikk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg