NiJoh Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Sliter med at jeg klarer bare max 7 pullups og etter det er jeg totalt utkjørt. Har liksom lyst å klare 7 reps 3 sets med pullups. Har hatt lite fremgang på pullups, men merker stor fremgang på dips.Er ikke ute etter å trene med vekter, så all form for vekttrening vil jeg automatisk ignorere.Skriver dette innlegget fordi jeg har merket stor fremgang i dips. Før klarte jeg bare 2stk, nå klarer jeg 20 reps tilsammen fordelt på 3 sets. Jeg gjør ingenting feil på pullups. Kjenner det utrolig mye, og er helt skakkjørt etter at jeg har gjort det. Trenger også råd for åssen jeg får mer "pressure" på venstre armen på pushups økter, dips og pullups øvelser! Endret 11. oktober 2013 av NiJoh Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Prøvd denne: http://twentypullups.com/the-training-program/ ? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Er ikke ute etter å trene med vekter, så all form for vekttrening vil jeg automatisk ignorere. Vil du fortelle hvorfor? Å supplere med andre øvelser kan jo hjelpe. Hvis det ikke er utelukket å bruke belte med ekstra vekt, kan du variere motstanden, mellom tung og lett og antall repetisjoner. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hjelper å ta negative pullups når du ikke greier mer.Altså, hoppe opp og så bruke minst 3 sekunder på å senke deg ned.Ikke sikker på hvor jeg har lest det, men det funket for meg. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Er ikke ute etter å trene med vekter, så all form for vekttrening vil jeg automatisk ignorere. Vel, da får du ha lykke til. Skal man være sta, begrenser det fremgangen og resultatene deretter. 1 Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Har trent med vekter før, det ødela ryggen min! Gidder ikke å krympe 2cm! Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har trent med vekter før, det ødela ryggen min! Gidder ikke å krympe 2cm! Da trente du feil. Hva gjør du for å trene ben da? Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Da trente du feil. Hva gjør du for å trene ben da? One leg Squat Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvis du ønsker å klare flere pull-ups (pu), gjør mer pull-ups! Wow, mindblowing... Hvis du klarer 7 pu, men bare ett sett, kan du forsøke å gjøre 5 pu tre ganger i stedet. Da opprettholder du bedre teknikk gjennom settene og får ut dobbelt så mange reps. Du kan også gjøre chin-ups (med smalt underhåndsgrep isteden for overhåndsgrep) eller negative pu for å øke volumet. For eksempel: 2 sett x 5 reps pull-ups + 1 sett x 5 chin-ups + 1 sett x 5 negative pull-ups. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Har trent med vekter før, det ødela ryggen min! Gidder ikke å krympe 2cm! Da har du så absolutt trent feil, dette er en dårlig grunn til å ikke trene med vekter. Du kommer mye lengre med ordentlig trening enn bare kroppsvektøvelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå