Gå til innhold

sport: hormon økning

Aimles

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg så på denne videoen:

han som kaller seg selv for Dr. pompa sier at man øker growth hormon hvis man trener hardt og kortvarig, og anbefaler å gjøre det 2 til 3 ganger… og det varer ikke mer enn 10 min….. det jeg lurer på er … hva hvis man gjør det flere enn 2-3 ganger? er det farlig da?

og han sier også at lite intens, langvarig trening minsker growth hormon, er det sant?

for han sier at treningen skal føre til at vi bruker opp all sukker i de neste 36 timene slik at growth hormon blir produsert…. men langvarig lite intens trening vil jo føre til at vi bruker opp sukker også? så hvorfor sier han da at langvarig lite intens trening minsker (decrease) growth hormon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes nok av de som er proponenter av såkalt "burst" trening. De mener at aktivitet i puls stimulerer nervesystemet på den måten at det vil føre til økt utskillelse av "gode" hormoner. De som vi som trener så gjerne vil ha.

​Igjen så vil jeg si at det vil være tilsvarende det samme. Mandag, Torsdag, eller bare en lengre Fredag. Dersom treningsmengden er den samme vil utvinningen også være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...