Gå til innhold

Jeg bestilte Broken Sword 3 usett :-/

Anbefalte innlegg

Ok, det jeg mener er at jeg kun har lest om de to første. Det siste har jeg bare lest positive meldinger om og skjermbildene er jo orgastiske.

Så, er dette et bra kjøp for en som liker RPG (Gothic-typen, som sagt i en annen tråd) og generell adventure?

Spillet kommer visst 3 oktober så da har jeg det jo om en uke (play.com).

Vil vel egentlig at dere sier at jeg kan glede meg noe helt for%&¤%?#.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om du regner med at Broken Sword serien er en adventure spillserie som lener seg opp mot spill som Gothic (som er sinnsykt bra), men der må jeg skuffe... Du nevner at du har kun lest om de to første, men kanskje du ikke har fått med deg alt om disse spillene. Begge de to første BS spillene høstet gode kritikker og er fremdeles blandt de beste eksemplene på eventyrspill av denne type. De var begge point 'n click adventures, hvor man kun brukte musepilen for å manøvrere hovedpersonen rundt. Dette vil ikke være tilfellet i 3eren, hvor det virker som om en Gamepad vil bli det beste valget med kontroll litt a la Tomb Raider spillene. I BS spillene utvikler man ikke karakteren sin, man får ikke experience og det finnes ingen level up. Det er snakk om lineære spill som fokuserer på en god story med en del overraskelser underveis.

Man kan absolutt ikke sammenligne det med noen RPG spill, nærmeste sammenligning blir vel en krysning av Sherlock Holmes og Gabriel Knight...

Lenke til kommentar

Puh...ble veldig redd når jeg leste at 1 og 2 var "pek og klikk" for det fikser jeg ikke, men da du skrev at 3`ern ikke var det ble jeg glad igjen. Helt ærlig hadde jeg aldri trodd at BS-spillene var "pek og klikk"-spill.

Liker adventurespill og det er ikke så nøye om det ikke er RPG-elementer, men det må være litt action, ikke bare scriptede scener. Likte det siste Indiana Jones.

Jaja, jeg gleder meg hvertfall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...