Krykka Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei, jeg har en PC som ikke vil starte, den har fungert fint i 2-3 år nå, men for en stund siden ville den plutselig ikke starte. Jeg har ikke byttet noe, tatt ut/inn noe inne i maskinen. Har søkt en del rundt på google, og har egentlig ikke kommt noe særlig lengre. Hovedkortet/Motherboard (visst det er det det heter) har et lite grønt lys som lyser når jeg plugger kontakten inn i veggen. Men når jeg trykker på "På" knappen gir den ingen respons, akkurat som om den skulle vært uten strøm. Så jeg lurer på om noen har noen ideer om hva/hvor det kan være noe galt (brudd i startknapp ledningen e.l ) På forhånd takk for de som tar seg tid til å svare! All hjelp mottas med glede! Lenke til kommentar
Krykka Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Hvordan Resette Bios, Pcen funker ikke! [GUIDE] Denne guiden fungerte ikke for meg btw Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det kan jo være at av/på knappen er defekt, eller at kabelen dens ikke sitter skikkelig montert. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det grønne lyset på hovedkortet er 5V standby spenningen, men det betyr ikke at PSU (strømforsyningen) er i orden. Hovedkort må også ha 12V og 3,3V og hvis 12V fra PSU ikke virker som den skal, så vil ikke PC'en starte. Hvis du ikke har mye peiling på PC'er og komponenter, vil jeg anbefale at du får noen med kunnskaper til å se på den, og eventuelt prøve med en annen PSU. 1 Lenke til kommentar
Krykka Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Det kan jo være at av/på knappen er defekt, eller at kabelen dens ikke sitter skikkelig montert. Det er sannt, har tenkt på at det godt kan være den, vet du om det er veldig dyre saker for en ny ledning/ knapp og om det lønner seg å gjøre det selv, eller å sende datan inn til Elkjøp/Lefdal elns? Lenke til kommentar
Krykka Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Det grønne lyset på hovedkortet er 5V standby spenningen, men det betyr ikke at PSU (strømforsyningen) er i orden. Hovedkort må også ha 12V og 3,3V og hvis 12V fra PSU ikke virker som den skal, så vil ikke PC'en starte. Hvis du ikke har mye peiling på PC'er og komponenter, vil jeg anbefale at du får noen med kunnskaper til å se på den, og eventuelt prøve med en annen PSU. Den kan også være PSU ja, men jeg forstår ikkje hvordan den plutselig skal ha sluttet å fungere ettersom den er ganske ny (ca. 1 år gammel).. Hmm.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Ting ryker jo innimellom. Jeg måtte bytte en ssd som døde etter 8uker for litt siden. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Og jeg måtte bytte PSU etter ca 2 år. så ting ryker av og til. 1 Lenke til kommentar
Krykka Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Ja skjønner den, takk for hjelpen! Vil si at jeg nå forstår mer om hva som trengs og hva jeg kan se bort ifra [Løst] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå