Tex Willer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei Noen som kan hjelpe meg? Finnes det muligheter for å benytte fisheye linse til Panasonic NV-GS70? Hvis ja, hvor kan jeg få tak i dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hvor mange mm er linsen? Lenke til kommentar
Tex Willer Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Er litt usikker. Ikke så dreven i dette dessverre. Kanskje dette kan hjelpe? http://www.panasonic.fr/PDF/COMMUNIQUES%20...PRESSE/GS70.PDF Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det er dette du ser etter: Diamètre du filtre: 37 mm Lenke til kommentar
are@tallak Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Litt off-topic kanskje, men lurer på det samme til et Canon XM-2. Det har diameter 58mm, og jeg er på jakt etter ca 0,25 - 0,35 vidvinkel. Noen som har tips på hvor man får tak i slikt UTEN å ta helt knekken på mine kort? Er det mulig å få tak i sånt til par tusen kroner om man er villig til å fire litt på kvaliteten? MvhAre Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 are@tallak: Til ett XM-2 skal det være null problem å få tak i fisheye... men det er ikke gratis. Det ideelle ville vært en CenturyOptics-linse, men disse kommer godt over 4-5 lapper... Derimot kan du sjekke ut produsenten "RayNox"... der skal det være mulig å få en bra nok linse (0,3x aka. fisheye) til 2-3 lapper :-) lykke til. Lenke til kommentar
are@tallak Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk for tipset! Har kikket litt rundt på nettet og funnet en del RayNox stæsj. Ikke så halvgærn pris heller. Ca 360 dollars. Omtale av div. RayNox på Akam.no! Link til fabrikanten her! Link til eksempel leverandør her! shoppe shoppe... MvhA Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 are@tallak! Husk at du bestiller en linse som passer til filteråpningen på ditt kamera! veeeldig viktig... Lenke til kommentar
are@tallak Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 he he... jada, 58 mm, no problemo! Og det finnes mætt av adapter ringer også om man skulle finne på å bruke det på et annet kamera. Noen som vet om dette finnes i Norge nå, eller om man MÅ bestille fra nettet? -A- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå