Gå til innhold

Tynn og lett student-PC til MS Office bruk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg studerer for tiden økonomi og administrasjon og har lagt merke til at laptop blir en sentral del av studiedagen. Jeg har to andre laptoper som absolutt er brukbare til det jeg trenger dem til. Eneste negative ved dem er at de veier mye og tar stor plass. Den ene veier rundt 2,5kg og er en 17", så den krever samtlige forsøk for å passe ned i baggen og pga tykkelsen og vekten er den lite praktisk når du i tillegg har 3stk bøker på ytterligere noen kg. Den andre er en 15" på sannsynligvis 3,5kg.

Jeg har sett at et stort flertall av mine medstudenter har svært tynne, små og lette laptoper, eksempelvis MacBook Air.Jeg er ute etter en slik PC.

Fysiske spesifikasjoner:
Vekt: Under 1,4kg
Tykkelse lukket (på det tykkeste): 1,8cm
Skjerm: 10"-13,5"
LxB: Ellers så liten som mulig mtp kravene over

Bruk:
Kun lett nettsurfing og Word, Excel(m/PowerPivot), PowerPoint og Access. Maskinvare spesifikasjonene behøver derfor ikke å være gode.

Pris:
Tak på 7000kr, men helst en god del mindre. Jeg er som sagt ikke ute etter den BESTE pcen med disse spesifikasjonen til 7000kr, men den billigste som oppfyller kravene. Jeg kjøper heller en som er lettere, tynnere og mindre enn en som er hakket bedre/billigere, men som samtidig er større, tykker og tyngre.

Jeg har selvfølgelig undersøkt en del selv, men jeg har ikke greidd å finne noen som passer kravene uten å koste over 10 000kr. Det ideelle designmessig ville vært om skallet hadde vært veldig tettsittende slik som på macbook air-bildene vedlagt, ikke som på bildet med den sorte pcen.

Kunne noen her hjulpet meg å finne det jeg er ute etter, evt. det beste jeg får til max 7000kr. Si gjerne i fra hvis dette er umulig å få til.

post-316432-0-62884800-1381430230_thumb.jpg

post-316432-0-07796600-1381430237_thumb.jpeg

post-316432-0-19572300-1381430264_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...