Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fikk stryk i politikk - hjelp til eksamen!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk strykkarakter i politikk og menneskerettigheter, så jeg må opp igjen i November (even though jeg fikk ståkarakter på standpunkt :p) Spørsmålet mitt er hva temaet kan være? Tatt i betrakting hva vi gikk igjennom før eksamen ;)

På tidligere eksamen var tema:

Oppgave 1: Redegjør kort om noen internasjonale aktører som har fått større makt siden 1990.
Oppgave 2: Drøft om statene i Vesten (Europa og Nord Amerika) bidrar til å styrke den stillingen menneskerettighetene har i resten av verden. Mener du at de kan og bør gjøre noe på en annen måte?

Eventuelt hvilket andre temaer må jeg sette meg inn i innen menneskerettigheter, internasjonale forhold osv...? Kan det være helt andre emner vi får f.eks? ...

Litt flaut om jeg får stryk igjen :p ! De fleste mener jo nettopp politikk og menneskerettigheter er ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Blandet du inn personlige fordommer, dogmer, ideologi og følelser? Hvis du gjorde det er det et opplegg til stryk,

Prøv å ta et objektivt fugleperspektiv på temaet.

Lenke til kommentar

Er det noen som kunne være VELDIG snille og legge ut eksamensbesvarelsen sin for vår 2013 (eller andre eksamensbesvarelser) ?
Føler jeg forstår mye bedre hvorfor jeg fikk strykkarakter og hva som trengs å bli rettet opp i :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...