sffsh Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei! Jeg fikk strykkarakter i politikk og menneskerettigheter, så jeg må opp igjen i November (even though jeg fikk ståkarakter på standpunkt ) Spørsmålet mitt er hva temaet kan være? Tatt i betrakting hva vi gikk igjennom før eksamen På tidligere eksamen var tema:Oppgave 1: Redegjør kort om noen internasjonale aktører som har fått større makt siden 1990.Oppgave 2: Drøft om statene i Vesten (Europa og Nord Amerika) bidrar til å styrke den stillingen menneskerettighetene har i resten av verden. Mener du at de kan og bør gjøre noe på en annen måte?Eventuelt hvilket andre temaer må jeg sette meg inn i innen menneskerettigheter, internasjonale forhold osv...? Kan det være helt andre emner vi får f.eks? ...Litt flaut om jeg får stryk igjen ! De fleste mener jo nettopp politikk og menneskerettigheter er ganske enkelt. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Alle disse spørsmålene får du svar på ved å se hva som er pensum for faget, og ved å se på læringsmålene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Blandet du inn personlige fordommer, dogmer, ideologi og følelser? Hvis du gjorde det er det et opplegg til stryk, Prøv å ta et objektivt fugleperspektiv på temaet. Lenke til kommentar
sffsh Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Aaah men noen flere tanker til tema? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hint: Gode nett søk. http://www.googleguide.com/ Lenke til kommentar
sffsh Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Er det noen som kunne være VELDIG snille og legge ut eksamensbesvarelsen sin for vår 2013 (eller andre eksamensbesvarelser) ? Føler jeg forstår mye bedre hvorfor jeg fikk strykkarakter og hva som trengs å bli rettet opp i Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det kan ikke jeg hjelpe det med siden jeg gikk ut av videregående i 1967. Det beste er å prøve seg selv. Lykke til. Lenke til kommentar
sffsh Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Alle disse spørsmålene får du svar på ved å se hva som er pensum for faget, og ved å se på læringsmålene. Pensum for våren 2013 ligger i alle fall ikke ute på nett. Hjelp?! Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 http://hvorhenderdet.nupi.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå