ojb Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 En venn av meg sin maskin (dell dimension 4400) krasja nylig, han hadde kjempeproblemer med å få starte, å tilslutt greide han å komme inn i sikkerhetsmodus å kjøre recovery. Etter dette ble den veldig ustabil, så han bestemte seg for å formatere og legge inn windows på nytt. Men når installasjonen kom til ca. 34 min (under installing devices tror jeg) så låser den seg helt. Prøvde å legge inn fra min maskin å det virka greit, men når jeg satte hd tilbake i hans maskin så kom det blåskjerm. Noen som har noen forslag om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 hadde selv det problemet på min hovedpc i sommer, kom til 34 min så hang den helt. kom ikke videre, da hadde jeg prøvd med både XP pro og XP home, like gærlig, da kom jeg på: restarte biosen så klart. jada det funka å da starta maskina å greier, var bare å formatere å legge inn alt på nytt, har ikke hatt problemer med pc`en min etter det. med andre ord prøv å restart biosen din. dvs. gå i biosen hans å sett biosen til default settings. da skal det ordne seg. funka til meg iallefall, har han holdt på mye inni pc`en sin i det siste, dvs. holdt på å fikla inni, harddisk, ram eller noe i den duren? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ville nok ha forsøkt først med reset av bios. Om ikkje dette hjelper er det berre å røske ut alt av hardware som ikkje treng å vere der (la grafikkort, ei rambrikke og en harddisk vere igjen), og deretter begynne å installere. Kjedelig når sånt skjer, men det er den einaste måten å teste på, viss du ikkje har muligheiten til å teste komponentane ein for ein i ei anna maskin! Lenke til kommentar
ojb Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Virka plutselig nå... Vet ikke helt hvorfor. Kom ikke inn på biosen da:shrug:, men jeg trykka på noe som lignet en knapp på hovedkortet... Har også drevet å "fiksa" litt i reprasjonskonsollen. Jaja, installasjonen kom forbi 34 min Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bra det! Men eg ville nok uansett køyrt litt testar for å sjekke om maskina er stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå