Gå til innhold

Problemer med installasjon av winXP

ojb

Anbefalte innlegg

En venn av meg sin maskin (dell dimension 4400) krasja nylig, han hadde kjempeproblemer med å få starte, å tilslutt greide han å komme inn i sikkerhetsmodus å kjøre recovery.

Etter dette ble den veldig ustabil, så han bestemte seg for å formatere og legge inn windows på nytt. Men når installasjonen kom til ca. 34 min (under installing devices tror jeg) så låser den seg helt.

Prøvde å legge inn fra min maskin å det virka greit, men når jeg satte hd tilbake i hans maskin så kom det blåskjerm.

Noen som har noen forslag om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde selv det problemet på min hovedpc i sommer, kom til 34 min så hang den helt. kom ikke videre, da hadde jeg prøvd med både XP pro og XP home, like gærlig, da kom jeg på: restarte biosen så klart. jada det funka å da starta maskina å greier, var bare å formatere å legge inn alt på nytt, har ikke hatt problemer med pc`en min etter det.

med andre ord prøv å restart biosen din. dvs. gå i biosen hans å sett biosen til default settings. da skal det ordne seg. funka til meg iallefall, har han holdt på mye inni pc`en sin i det siste, dvs. holdt på å fikla inni, harddisk, ram eller noe i den duren?

Lenke til kommentar

Ville nok ha forsøkt først med reset av bios. Om ikkje dette hjelper er det berre å røske ut alt av hardware som ikkje treng å vere der (la grafikkort, ei rambrikke og en harddisk vere igjen), og deretter begynne å installere. Kjedelig når sånt skjer, men det er den einaste måten å teste på, viss du ikkje har muligheiten til å teste komponentane ein for ein i ei anna maskin!

Lenke til kommentar

Virka plutselig nå... Vet ikke helt hvorfor.

Kom ikke inn på biosen da:shrug:, men jeg trykka på noe som lignet en knapp på hovedkortet... Har også drevet å "fiksa" litt i reprasjonskonsollen.

Jaja, installasjonen kom forbi 34 min :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...