Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Magerykninger?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier sliter jeg med rykninger i magen. Dette har nå pågått i snart 1 år, muligens litt lengre. Første gang jeg oppdaget det var når jeg lå å leste og hvilte boken på magen og la merke til at boken beveget seg. Siden har rykningene vært der så og si konstant.

Det plager meg ikke når jeg er ute å går eller holder på med vanlige ting, men med en gang jeg sitter lent bakover, eller særlig hvis jeg legger meg ned, så legger jeg merke til rykningene. Rykningene er veldig rolige og kontrollerte, føles nesten som et hjerte som pumper. Er fortsatt veldig irriterende og det er så pass at hvis jeg har på en tskjorte kan jeg se den bevege på seg. Veldig, veldig irriterende. Har relativt rolig og grei mage sånn ellers, grei avføring, lite gass i magen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... har tittet litt rundt på nette uten å finne ordentlig svar, mange sier at det gikk over etterhvert, men få som vet hva dette kan skyldes. Jeg tviler egentlig på at legen kan hjelpe meg noe, flere som har hendvendt seg til lege sier bare at får beskjed om IBS og thats it. Er det noen bodycleansing kurer, eller tabeletter for regulering av magen eller noe sånt jeg kanskje kan begynne på?

Anonymous poster hash: 347d9...cf6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke beskriver at du har noen smerter, antar jeg at du ikke har det. Når du sier at rykningene kommer fra tarmen, antar vi at det er det som det dreier seg om. For ordens skyll; levra kan ikke rykke.

Du beskriver rykningene som rolige, altså ikke som krampaktige eller i spasmeform, det gir meg grunn til å tro at du opplever noe som er helt normalt.

Imidlertid kan du teste ut om du har noen mangler, f.eks av natrium/kalium og magnesium. Hvis du begynner med forsiktig tilskudd av disse, skal du i løpet av få dager merke forskjell. Husk å få i deg nok med væske gjennom døgnet.

Til sist må det allikevel være ditt sunne fornuft som avgjør om du føler at det er behov for legebesøk eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...