Gå til innhold

Trenger hjelp med å sette opp vgs spiller via kompositt

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har prøvd nå i en time med å sette opp en lånt vhs spiller opp med kompositt til pvr recorderen jeg har, men problemet er at den eneste måten jeg får bilde og lyd er via å bruke kompositt lyd og bilde på lyd/bilde komponent koblingen på kasett spilleren men blir bare svart hvitt der

Har også prøvd å få bilde via 2 scart konvertere jeg har her, men fremdeles ingen bilde..

Er det noen instillinger på kasett spilleren jeg må tukle med for å få god bilde og lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kobler kompositt til komponent så får du ingen farger, nei. Det er vel ikke så rart.

SCART skal ha kompositt. Det er toveis, så du må sende riktig vei. Adaptere har en vender for "In/Out".

Kompositt er et videosignal, det er ingenting som heter "kompositt lyd". Ikke gjør dette mer komplisert enn det er.

Lenke til kommentar

[facepalm]

Kort sagt:

scart = ingen bilde eller lyd what-so-ever uansett hvordan jeg kobler det og uansett antall kabler (samme resultat på 2 avspillere)

Kompositt = lyd og bilde.

Saken løste seg da jeg kjørte kompositt kablene i komponent utgangen og inn i pvr recorderen og en random phono kabel jeg kjøpte for å få lyd.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...