Gå til innhold

Nytt lydkort?


Anbefalte innlegg

Bruker for øyeblikket et Creative Sound Blaster Fatal1ty Champion lydkort, som jeg har brukt siden 2009, det har fungert utmerket fram til nå, men nå har pluteselig mikrofonlyden fått en støyende lyd på seg, og deg har testet med flere mikrofoner bytter drivere og testet ut det meste, men får den ikke vekk.

 

Irriterende feil, og jeg kan ikke bruke det til skype samtaler og slikt lengre, så tenkte jeg må kjøpe meg et nytt. Dette var jo et lydkort som kostet nærmere 2000kr, så hva må jeg ut med nå for å få noe tilsvarende? Finnes det noe som er eksternt kanskje? Har relativt lite peiling på hva som er bra for tiden.

 

Jeg har forresten Fiio Andes 07K som jeg stort sett bruker som lydkort, men må ha noe som jeg kan bruke mikrofon på også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme lydkortet som jeg byttet ut for en time siden faktisk :)
Kjøpte et Asus Xonar STX Essence til 1400kr. Det kule er at jeg kan teste forskjellen mellom lydkortene og forskjellen er ENORM. Jeg fatter ikke at det er mulig engang. Føles som jeg hører lyd for første gang. Nå har jeg Sennheiser 580 koblet til og det er riktignok hodetelefonforsterker som kan drive opptil 600ohm i dette.

 

Ikke bare lyden er mer detaljert men jeg har faktisk BASS for første gang i headsettet her. Helt frelst akkurat nå. Jeg slet med akkurat samme problemene som du har med støy ikke bare ved bruk av mikrofon men også når jeg hadde på høy lyd. Virker som dette lydkortet eliminerer ALT av støy.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...