Gå til innhold

Jeg har signert kontrakt !

Anbefalte innlegg

Hei Folkens,

Trenger litt råd og litt diskusjon her.

Jeg har nå takket ja til et meget godt tilbud fra en direkte konkurrent av min nåværende arbeidsgiver. Stillingen er seniorkonsulent

Jeg har sagt opp min nåværende stilling og tiltrer den nye i Januar 2014.

Min nye arbeidsgiver spør meg imidlertid om jeg kan jobbe noe for dem i form av rådgivning i noen ettermiddager/helger. Da tenker jeg, dette må jeg vel ta betalt for? Men jeg har litt problemer med å formulere meg her i og med at det er en jobb jeg ikke har begynnet i enda. Trenger derfor litt tips.

Jeg har også i min oppsigelse bedt om å få gå tidligere fra nåværende stilling da jeg er meget ønsket i den nye jobben. Jeg har ikke fått svar på dette og syntes også at det er litt pinlig å spørre da det er en direkte konkurrent jeg skal begynne hos.

Trenger tips.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil jobbe for 2 direkte konkurerende selskaper samtidig?

Oftest er dette beskrevet i kontrakten, om ikke burde du ta det opp med sjefen for din nåværende arbeidsgiver.

Å jobbe for konkurenten er skjeldent populært...

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vil jobbe for 2 direkte konkurerende selskaper samtidig?

Oftest er dette beskrevet i kontrakten, om ikke burde du ta det opp med sjefen for din nåværende arbeidsgiver.

Å jobbe for konkurenten er skjeldent populært...

Takk for svar!

Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til dette, men har fått en forespørsel. Skal prøve å få tatt det opp med nåværende arbeidsgiver.

Om nåværende arbeidsgiver skulle godkjenne dette, bør jeg kanskje da skrive ny midlertidig kontrakt med kommende arbeidsgiver da jeg i utgangspunktet ikke begynner hos dem før i Januar ?

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en veldig uheldig situasjon. Vanligvis vil ikke nåværende arbeidsgiver tillate noe slikt og det er som regel brudd på nåværende arbeidskontrakt uansett. Prøv også å være veldig forsiktig med måten du legger frem dette på da det finnes mulighet for at nåværende arbeidsgiver tar det ille opp, selv om du fortsatt er lojal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til dette, men har fått en forespørsel. Skal prøve å få tatt det opp med nåværende arbeidsgiver.

Om nåværende arbeidsgiver skulle godkjenne dette, bør jeg kanskje da skrive ny midlertidig kontrakt med kommende arbeidsgiver da jeg i utgangspunktet ikke begynner hos dem før i Januar ?

Tror ikke det er så mye å bekymre seg over om nåværende arbeidsgiver godtar det eller ikke, for jeg kan på ingen måte se at dette skal bli godtatt.

Selv om du er lojal til begge, så sitter du muligens med info fra din nåværende arbeidsgiver du bruker til fordel for din nye arbeidsgiver, uavhengig av om du gjør det med vilje eller ikke.

Kunnskap du sitter på kan du tross alt ikke glemme mens du jobber for din nye arbeidsgiver.

Du kan jo svare at du ikke vil da din lojalitet ligger til din nåværende arbeidsgiver ut oppsigelsestiden og at det moralsk sett føles feil å jobbe for 2 konkurerende selskaper. Å ha lojalitet til begge samtidig er veldig vanskelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...