Gouldfan Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Ikke kutt sukker, bøtt innpå med alt du kan spise. Frukt, suppe, sjokolade, bananer.. sanasol, eller vitaminer, tran. De aller fleste er uansett friske etter 4 dager, jeg bruker typ 2-3 dager. Men hoste kan sitte i litt etter uten at jeg føler meg SYYYK... Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Da har endelig hørselen kommet så og si tilbake igjen. Mangler bare smak og luktesans.. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Ikke kutt sukker, bøtt innpå med alt du kan spise. Frukt, suppe, sjokolade, bananer.. sanasol, eller vitaminer, tran. De aller fleste er uansett friske etter 4 dager, jeg bruker typ 2-3 dager. Men hoste kan sitte i litt etter uten at jeg føler meg SYYYK... Hvis man kutter ut på sukker så blir man fortere frisk. Det er min erfaring. Da har endelig hørselen kommet så og si tilbake igjen. Mangler bare smak og luktesans.. Ikke vær bekymret. Det er normalt å miste smak og luktesans ved forkjølelse. http://www.lommelegen.no/legesvar/redusert-lukt-og-smak-etter-forkj%C3%B8lelse Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hvis man kutter ut på sukker så blir man fortere frisk. Det er min erfaring. Ikke vær bekymret. Det er normalt å miste smak og luktesans ved forkjølelse. http://www.lommelegen.no/legesvar/redusert-lukt-og-smak-etter-forkj%C3%B8lelse Kroppen trenger karbo og vitaminer og proteiner. Jeg sier ikke at du skal hive innpå sukker. Men Te med honning, melk med honning, og en sjokolade kan man unne seg når man er syk. Matlysten hos meg iallefall forsvinner og det går mer i supper, yoghurt og lignende. Da er det viktig å få i seg litt honning og sjokolade/ gjerne iform av kakao med honning. Frukt er sef også viktig, men frukt inneholder sinnsykt mye sukker de fleste av de. Appelsin er feks en sukkerbombe, det samme er banan. Endret 20. november 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Ja, slike ting kan man unne seg når man er syk, men ikke bruk, sjokolade, søtsaker og slike ting Boller, honning osv er greit syntes jeg. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Ja, slike ting kan man unne seg når man er syk, men ikke bruk, sjokolade, søtsaker og slike ting Boller, honning osv er greit syntes jeg. En sjokolade synes jeg man kan unne seg når man er syk. Boller ville jeg styrt unna, da jeg ikke har lyst på sånt. Går mest i suppe, havregryn etc... Smak og behag, boller inneholder jo også mye sukker... Honning og frukt inneholder jo også mye sukker eneste fordelen er at det også inneholder vitaminer og antistoffer... Endret 16. oktober 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Unne seg ja... Men... Jeg har unnet meg massevis av sjokolade jeg og da har det gått lengere tid før jeg har blitt frisk. Det beste er nok også å kutte ut sjokolade hvis det ikke er snakk om noen biter. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Unne seg ja... Men... Jeg har unnet meg massevis av sjokolade jeg og da har det gått lengere tid før jeg har blitt frisk. Det beste er nok også å kutte ut sjokolade hvis det ikke er snakk om noen biter. Det er snakk om noen biter, feks en Ego sjokolade fra freia, eller en kvikklunsj med appelsin til. Å jafse innpå masse sjokolade har aldri vert sunt. Sjokolade eller kakao utløser endorfiner og inneholder masse karbo, og sånt er kjekt når du er syk. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Litt sjokolade er greit, men ikke brus samt begrense inntak av alt usunt med unntak av pizza osv. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Litt sjokolade er greit, men ikke brus samt begrense inntak av alt usunt med unntak av pizza osv. Brus er jeg enig med er fy, samme er energidrikk, kaffe og alkohol.... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kaffe Hvorfor det? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kaffe Hvorfor det? Kaffe lurer trøtthetsfølelsen og tærer på energi. Denne energien har kroppen bruk for, for å bli frisk. Te er mye svakere og med honning bedre for kroppen. Snakker av egen erfaring med energidrikk, kaffe og alkohol. Ikke smart å innta om man er syk/feber. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kanskje rett i det. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Har nå også fått vanskelighet med høyre øre, kraftig redusert, og hører en annen tone en på det venstre. Grusomt plaga.. er også svimmel. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ja, jeg har selv blitt syk nå. Svimmel, vondt i hodet, vondt i nakken, spydde også i går, hører dårlig og har vondt i halsen... Helt grusomt syntes jeg. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Glad jeg er syk kun 1 gang i året, men endrer seg sikkert når man blir gammel. Hatt influensa en gang i år med lungebetennelse. Fikk medisin og ble bra igjen på tre dager/uke med litt hoste som satt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå