Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

mistet smak og luktesans..

hojohansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kutt sukker, bøtt innpå med alt du kan spise. Frukt, suppe, sjokolade, bananer.. sanasol, eller vitaminer, tran.

De aller fleste er uansett friske etter 4 dager, jeg bruker typ 2-3 dager. Men hoste kan sitte i litt etter uten at jeg føler meg SYYYK...

Hvis man kutter ut på sukker så blir man fortere frisk. Det er min erfaring.

Da har endelig hørselen kommet så og si tilbake igjen. Mangler bare smak og luktesans..

Ikke vær bekymret. Det er normalt å miste smak og luktesans ved forkjølelse.

http://www.lommelegen.no/legesvar/redusert-lukt-og-smak-etter-forkj%C3%B8lelse

Lenke til kommentar

Hvis man kutter ut på sukker så blir man fortere frisk. Det er min erfaring.

Ikke vær bekymret. Det er normalt å miste smak og luktesans ved forkjølelse.

http://www.lommelegen.no/legesvar/redusert-lukt-og-smak-etter-forkj%C3%B8lelse

Kroppen trenger karbo og vitaminer og proteiner. Jeg sier ikke at du skal hive innpå sukker. Men Te med honning, melk med honning, og en sjokolade kan man unne seg når man er syk. Matlysten hos meg iallefall forsvinner og det går mer i supper, yoghurt og lignende. Da er det viktig å få i seg litt honning og sjokolade/ gjerne iform av kakao med honning. Frukt er sef også viktig, men frukt inneholder sinnsykt mye sukker de fleste av de. Appelsin er feks en sukkerbombe, det samme er banan.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, slike ting kan man unne seg når man er syk, men ikke bruk, sjokolade, søtsaker og slike ting ;) Boller, honning osv er greit syntes jeg.

En sjokolade synes jeg man kan unne seg når man er syk. Boller ville jeg styrt unna, da jeg ikke har lyst på sånt. Går mest i suppe, havregryn etc...

Smak og behag, boller inneholder jo også mye sukker...

Honning og frukt inneholder jo også mye sukker eneste fordelen er at det også inneholder vitaminer og antistoffer...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Unne seg ja...

Men... Jeg har unnet meg massevis av sjokolade jeg og da har det gått lengere tid før jeg har blitt frisk. Det beste er nok også å kutte ut sjokolade hvis det ikke er snakk om noen biter.

Det er snakk om noen biter, feks en Ego sjokolade fra freia, eller en kvikklunsj med appelsin til. Å jafse innpå masse sjokolade har aldri vert sunt. Sjokolade eller kakao utløser endorfiner og inneholder masse karbo, og sånt er kjekt når du er syk.

Lenke til kommentar

Kaffe :p

Hvorfor det? :)

Kaffe lurer trøtthetsfølelsen og tærer på energi. Denne energien har kroppen bruk for, for å bli frisk. Te er mye svakere og med honning bedre for kroppen.

Snakker av egen erfaring med energidrikk, kaffe og alkohol. Ikke smart å innta om man er syk/feber.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...