Gå til innhold

Noen som har fått Canon 300D i hus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste dere testen på http://www.dcresource.com/reviews/canon/eo...iew/index.shtml Der de konkluderte med:

the Canon Digital Rebel is a breakthrough product, bringing the digital SLR to the masses. I must confess that my level interest in the Minolta A1 and Sony DSC-F828 dropped immediately after the announcement of the Rebel. Many will ask, "why spend $1199 on a fixed lens camera when I get get a D-SLR and choose from scores of lenses and accessories for $899?" That will be a tough decision for many people over the holiday shopping season!

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Noen som skal til USA snart :-)

Der får man følgende i kurant nettbutikk:

Canon 300D (Rebel) m 19-55mm s koster 7.000,-kr

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM koster 3.400,-kr

totalt 10.400,-kr

Det betyr at det siste objektivet blir nesten gratis om man handler i USA. Canon 28-135mm koster 5.600,-kr alene, og det er i kun 1 nettbutikk. Ellers koster det over 6.300,-kr i Norge. :-(

Lenke til kommentar

Hallo, dama mi ringte Japan Photo i dag (3/10) :

Har ringt japan foto, og de har den ikke inne. Shit. Problemer m leveranse fra canon. de fikk 17 kameras for 1 uke siden, men de var allerede bortbestilt.

Tror kanskje det lønner seg å bestille fra nettet så man er i køen...

Mvh roger

Lenke til kommentar

Multicom. Bestilte uke 39.

Har hentet det nå. Ser absolutt bra ut. Sølvfargen er mørkere enn ventet, og for oss som synes 10D ble for stor, er 300D en klar forbedring (kunne selvfølgelig ønske det enda mindre, men det er ihvertfall en akseptabel størrelse for meg nå).

Lenke til kommentar

Kan ikke du gi oss andre din vurdering når du nå kan holde kameraet i hånden.

Hvordan er plastfølelsen, virker plasten solid?

Hvordan er lysstyrken i søkern?

Virker objektivets kvalitet simpel eller OK (hvis du bestilt dette)?

Hvordan er LCD-skjermen?

Og sist men ikke minst virker kameraet ok ?

Lenke til kommentar

Nå hadde jeg tenkt å være litt flink å la batteriet få lade seg skikkelig opp, så det blir kun visuelle inntrykk foreløpig.

Generellt synes jeg kameraet virker veldig bra. Var litt redd for at det skulle ligne på Canon G3 som jeg synes virker litt billig, men det synes jeg ikke 300D gjør.

Søkeren virker også bra inne i lampelys (ute selvfølgelig bra), men her er det vanskelig å si noen forskjell så lenge man ikke har to forskjellige kameraer å teste med.

Plastikkfølelse? Selfølgelig bygget av plastikk, men ikke med en utpreget plastikk følelse (dvs billig følelse). Når man holder i kameraet skjønner man (ihvertfall jeg) at det koster penger.

Og viktigst vedr. førsteinntrykk: Føler ikke jeg er blitt ”skrudd” av Canon når jeg ser/ holder kameraet. Og med forbehold om at alt virker som det skal, vel verdt pengene.

Lenke til kommentar

Re. Terte

Tror jeg tok litt feil med hensyn til uke. Det var tidlig uke 38 jeg bestillte.

Har tatt endel bilder. men har ikke noe web album ennå som jeg kan vise fram.

Objektivet som fulgte med er helt greit, relativt skarpt etter det jeg kan se (bildene ser bedre ut enn det forrige "pakke" objektivet jeg hadde (Minolta)), men kameraet vil helt klart bli bedre med bedre objektiv. Regner med at jeg kjøper et 50mm 1,8 ganske snart.

Det som overasker mest nå i starten, er hurtigheten med både autofokus og hvor mange bilder man kan ta på kort tid. Kjøpte et rimelig (kr 549.-) 256 Mb kort og regnet med at det kanskje var for langsomt for kameraet, men når jeg startet å "fyre" av, kunne jeg ta svi opp en "24 bilders film" i løpet av under et minuttet (sånn cirka. De første 8-10 går veldig fort). Alle bilder tatt med høyeste jpg oppløsning (bildefiler fra 2,5 tilca. 4,5 Mp).

Lenke til kommentar

Hei,

Fikk vårt fra Japan Photo i går (9/10); bestilt (WEB) midt i uke 40.

Kommer uten minne, husk å kjøp dette! (Kjøpte et TwinMos 256 MB hos Databutikken til 629,-)

Førsteinntrykket er positivt; kamarahuset virker solid og ordentlig, medfølgende objektiv virker kanskje litt "billig"; ikke så "teight" som dyrere objektiver.

Litt klønete innstallering av medfølgende prog.vare (les veileding før du begynner..) :oops:

Bildene er helt råe; 6,3 oppløsing er så det holder for semi-amatør bruk.

M.a.o: Foreløpig Meget Fornøyd

mvh roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...