Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Acne (kviser) er en sykdom, gå til legen, så vil du få hjelp til å finne riktig middel for å bli kvitt kvisene.

 

 

Dette har jeg aldri hørt om. Har du kilder på dette?

Hvis du aldri har hørt om det bør du kanskje lese deg opp litt. Hvis man har kviser, og det i kombinasjon med tørr hud, er det verste man kan gjøre å vaske huden for mye. Jeg gidder ikke finne kildeinfo nå, men du finner det sikkert selv.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har hørt om det bør du kanskje lese deg opp litt. Hvis man har kviser, og det i kombinasjon med tørr hud, er det verste man kan gjøre å vaske huden for mye. Jeg gidder ikke finne kildeinfo nå, men du finner det sikkert selv.

Hvis jeg skal lese meg opp må du gi meg kilder som støtter påstandende dine, for jeg kan ikke finne noen.

Du skriver at trådstarter sannsynligvis har kviser pga. tørr hud som har blitt fremkalt ved overdreven vasking og tørking, noe som blir ren gjetting fra din side da trådstarter ikke nevner vaskerutinene sine.

 

Jeg antar trådstarter er en kvinne og bruker hun p-piller vil hun sannsynligvis bli spurt om å prøve Diane, som har viser god effekt på akne. Ellers er det vanlig å begynne med benzoylperoksid (Basiron - som har en veldig grei kroppsvask til slike tilfeller), fungerer ikke det prøver man et reseptbelagt middel og fungerer ikke det heller kan det være aktuelt med antibiotikabehandling.

 

Selv har jeg vært gjennom flere aknebehandlinger, hvor av to gav meg så tørr hud at den sprakk og begynte å blø, men aknen ble bedre.

 

 

 

 

tørr hud gjør at kroppen produserer mer olje slik at en får mer kviser

 

Tørr hud produserer mindre talg, det er derfor den er tørr. Med mindre den er tørr fordi man vasker seg mange ganger daglig i ansiktet med varmt vann og sterk såpe eller andre uttørkende midler, men jeg kan ikke se at trådstarter har skrevet noe om vaskerutinene sine.

Endret av Flying
Lenke til kommentar

Hvis du aldri har hørt om det bør du kanskje lese deg opp litt. Hvis man har kviser, og det i kombinasjon med tørr hud, er det verste man kan gjøre å vaske huden for mye. Jeg gidder ikke finne kildeinfo nå, men du finner det sikkert selv.

Jeg pleier å dusje annen hver dag, men jeg dusjer med ganske varmt vann :p jeg vet ikke om jeg har tørr hud, men jeg pleier ALDRI å ta på krem på kroppen eller i ansiktet, men hvis jeg gjør det så begynner det å klø :/

Lenke til kommentar

 

Jeg antar trådstarter er en kvinne og bruker hun p-piller vil hun sannsynligvis bli spurt om å prøve Diane, som har viser god effekt på akne. Ellers er det vanlig å begynne med benzoylperoksid (Basiron - som har en veldig grei kroppsvask til slike tilfeller), fungerer ikke det prøver man et reseptbelagt middel og fungerer ikke det heller kan det være aktuelt med antibiotikabehandling.

 

Tørr hud produserer mindre talg, det er derfor den er tørr. Med mindre den er tørr fordi man vasker seg mange ganger daglig i ansiktet med varmt vann og sterk såpe eller andre uttørkende midler, men jeg kan ikke se at trådstarter har skrevet noe om vaskerutinene sine.

 

Jeg bruker ikke p-piller nå, siden de også påvirker vekten min :( jeg gikk på mercilon før da...

Jeg pleier ikke vaske ansiktet om morningen eller smøre meg inn, jeg dusjer bare og vasker hendene hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...