Revie Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei!Jeg søker en ny bok for tiden. Er egentlig ganske altetende når det gjelder sjangre; begynte (som så mange andre) med fantasy og har etter hvert gått over i andre sjangre, både nye og mer klassiske bøker. Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å lese en "mafia-bok".Har derimot ingen konkrete titler jeg har lyst til å lese akkurat nå, så lurte på om noen har et/noen forslag.Jeg har lest Stockholm Noir-bøkene (Snabba Cash osv) av Jens Lapidus og likte de godt. Har også prøvd meg på Gudfaren-bøkene, men syns for en gangs skyld filmene er bedre enn bøkene i det tilfellet.Er det noen som vet om mafia/organisert kriminalitet-bøker, gjerne satt i vår tid, det er verdt å lese? Ingen krav til om det er frittstående eller (gjerne) serier eller flere bøker i samme "univers". Heller ingen krav ift vold eller sex, men innslag av begge deler er ikke å forakte for spenningens skyld.Tips til andre sjangre enn "mafiasjangeren", men noe lignende det eller GTA-verdenen for oss som spiller det, er velkommen! Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hva med boka Tricks av Ed Mcbain? Svært underholdende! Hvis du er altetende, vil jeg anbefale Bukowskis bok Ham on Rye. Lettlest er den også! Mafiabøker har jeg dessverre ikke lest. Tricks tror jeg er en krimbok. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Krigshistorien - Frode Fanebust Millenium-trilogien - skrevet av Stieg Larsson.. Madame Terror - Jan Guillou Syk Pike - Espen Holm. Lenke til kommentar
Incorrect Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Takker! Har du lest denne boken om Nygaard-saken ? Makan til elendig politi-arbeid skal du nok lete veldig lenge etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå